Després de mesos d'investigació, s'han detingut nou persones -sis homes i tres dones d'entre 21 a 35 anys- com a suposats autors d'un delicte contra la salut pública
Vuit dels detinguts són de nacionalitat espanyola i un de nacionalitat marroquina. La investigació es remunta al mes de setembre quan el cos policial va detectar 'moviments inusuals' a l'àmbit del Baix Penedès i va posar en marxa una operació per detenir els subministradors, traficants i venedors de la droga -els que la distribueixen per les zones d'oci. A partir d'aquí, es detecta la possible existència d'una xarxa organitzada.
La Guàrdia Civil estima que aquesta xarxa podria arribar a distribuir setmanalment a la zona uns 300 grams de cocaïna i uns 5 quilos d'haixix. Els nou detinguts són Javier J. M., de 26 anys, veí de Cunit; Jennifer J. G., de 22 anys, veïna de Cunit; Tomás L. S., de 35 anys, veí de Cunit; Morad D., de 31 anys, nacionalitat marroquina i veí de Cunit; Jordi Ricardo P. T., de 28 anys, veí de Segur de Calafell; Ramón F. A., de 30 anys, veí de Segur de Calafell; Vanesa V. S., de 26 anys, veïna de Segur de Calafell; Antonio P. O., de 30 anys, veí de Calafell; i Jessica M. F., de 21 anys, veïna de Calafell. Tots ells han passat a disposició judicial del jutjat número 3 de Valls. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.
La desarticulació de la banda
La Guàrdia Civil va centrar la investigació en tres punts de possible subministrament a les poblacions de Calafell i Cunit, i també a Cubelles (Barcelona). En les últimes dues setmanes, els agents van poder localitzar i identificar perfectament a tots els membres del grup. En paral·lel, també es van fer set registres domiciliaris a Cubelles, Cunit, Segur de Calafell i Calafell, en els quals es van confiscar diferents quantitats de droga de diversos tipus: 40 grams de cocaïna, 150 grams d'haixix i diverses dosis de 'speed'.
La Guàrdia Civil també va intervenir balances de precisió, diverses armes blanques i prop de 70.000 euros en efectiu, targetes de crèdit robades i altres objectes no permesos per la llei. El modus operandi de l'organització es basava en comprar petites quantitats de droga en poblacions de fora de la demarcació de Tarragona -arribant a fer diversos viatges al dia, possiblement per evitar l'acumulació de droga en els seus domicilis-, i actuant pràcticament 'a la carta' per als distribuïdors de l'organització, segons les necessitats dels compradors de la seva zona d'acció.
Així mateix, la Guàrdia Civil va poder comprovar que tenien intenció de duplicar el pes de la droga adquirida, fent servir una substància per al tall de la cocaïna anomenada 'ciclofalina', que s'utilitza en medicina per al tractament de trastorns de l'atenció i de la memòria. L'ús d'aquesta substància, segons fonts de la Guàrdia Civil, pot provocar efectes adversos, com ara nerviosisme, depressió o fatiga.