Google    diaridetarragona.com

Empat tècnic a Belltall en la votació popular per triar la millor opció de la variant de la C-14

Aquesta consulta, que no és vinculant, evidencia la diversitat d'opinions que hi ha al poble. El consistori entén que cap de les alternatives convenç 

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
ACN | 06/07/2009 14:25

Els veïns de Belltall (Conca de Barberà) han votat quina opció de variant de la C-14 és la millor. El resultat ha estat un empat tècnic entre les dues opcions que planteja l'estudi d'impacte ambiental de la Generalitat: 27 persones han escollit l'opció est -per la Teulera-, i 27 l'alternativa oest -la Sirolla. En total, van votar 93 persones, sobre un total de 149 veïns. El 60% es va decantar per una de les dues opcions, i el 40% restant va votar en contra de les dues.

La C-14 travessa, en línia recta, el poble de Belltall. És una via molt transitada, tenint en compte que serveix de pas per als vehicles que van i tornen d'Andorra. Els veïns sempre s'han queixat del gran nombre de vehicles i la velocitat a la qual circulen. Per aquest motiu, ja fa temps es van posar uns semàfors que obliga els conductors a reduir la velocitat per dins el poble.

L'estudi d'impacte ambiental preliminar de la variant de Belltall detalla que el volum diari de vehicles és de 2.500. Els veïns temen que aquest trànsit encara sigui més intens quan s'hagi enllestit la futura autovia de Tarragona a Montblanc ja que serà una via més directa entre costa i interior, segons alerta el president de l'Associació de Veïns i Amics de Belltall, Pep Lloses.

A partir d'aquí, el poble és partidari de fer una variant, tot i que tampoc és una solució que agradi de forma unànime. Fa dos anys ja es va fer una primera consulta popular, i aleshores va sortir que el 56% estava d'acord en què es fes la variant, un 25% preferien un radar i un 15% una rotonda. En aquests dos anys s'ha anat treballant en el projecte de la variant de la C-14.

Les opcions de traçat que proposa l'estudi d'impacte ambiental passen per l'est del poble, mirant cap a Passanant, i per l'oest, en direcció a Rocallaura. L'alcalde de Passanant i Belltall, Albert Bagué, creu que cap de les dues és la bona perquè passen molt a prop del poble, i 'seria com un carrer més', i que caldria apostar per una altra opció, tal com plantejava el Pla Territorial.

La conclusió és que 'es faci el que es faci, no es podrà acontentar tothom', afirma Pep Lloses. Malgrat tot, tant els veïns com l'Ajuntament estan satisfets que el poble hagi pogut dir la seva sobre aquest projecte, i que la consulta popular feta aquest diumenge a la biblioteca de Belltall hagi tingut una alta participació. Fins i tot una àvia de 98 anys va voler dipositar el seu vot. 





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción