CAMP

Restes marines i materials per la fabricació de colorant, principals troballes del jaciment de la Cativera al Catllar

Les excavacions que es duen a terme al jaciment de la Cativera al Catllar (Tarragonès) han donat a conèixer l'aparició de restes marines i de materials per la fabricació de colorant 

ACN - 23/11/2009 13:39
| Compartir   delicious  digg  technorati  yahoo  meneame

La codirectora de l'excavació, Marta Fontanals, ha explicat aquest dilluns al matí a l'ACN que l'aparició de restes marines es deu principalment la poca distància que hi ha entre la població i el mar. Al mateix temps, s'ha descobert que la fauna marina s'utilitzava tant per l'alimentació com per crear penjolls i materials de bijuteria. El jaciment ha permès saber també de l'abundància de materials per la fabricació de colorant. Segons Fontanals, l'ús del colorant era 'molt abundant, inclús el sól n'estava impregnat.' 

Marta Fontanals ha detallat que des de l'any 1995 s'està treballant en aquest jaciment ja que hi ha indicis que té 'gran valor arqueològic'. Així mateix, la intervenció que de manera continuada s'hi dur a terme ha permès crear una cronologia i obtenir informació detallada sobre els éssers que hi van viure així com conèixer la vida quotidiana que tenien.

Fontanals ha dit que des de 2002 s'estan creant jornades intensives de treball d'unes tres setmanes i que, la resta del temps, es passa en laboratoris estudiant el significat i la història de les troballes. Tot i que ja s'ha treballat sobre quatre nivells del jaciment encara en queden tres de pendents per seguir coneixent el patrimoni del territori.

Al jaciment actualment hi treballen unes 10 persones de manera continuada i tots ells provenen del món de la història tot i que amb diferents especialitzacions en arqueologia i jaciments.

Fontanals ha explicat que tot i que la informació obtinguda passa a ser nou material d'investigació gràcies a les contínues publicacions, la receca continua sent un camp difícil i més encara que estigui subvencionat per les administracions. Tot i així, Fontanals ha matisat que des d'un principi han rebut el suport de la URV i de l'Ajuntament del Catllar.

Marta Fontanals ha conclòs dient que la feina de l'arqueologia i de les excavacions és 'aparentment intangible però que permet conèixer els orígens i a valorar el que ens envolta'. 





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción