Google    diaridetarragona.com

Els empresaris de Tarragona alerten que l'A-27 no avança i es perd un benefici en turisme de 27 MEUR anuals

Les principals entitats empresarials del Camp de Tarragona denuncien la paràlisi en l'execució de les obres de l'A-27, l'autovia de Tarragona a Montblanc 

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
ACN | 14/07/2010 17:59

Els empresaris constaten que no s'ha enllestit cap dels quatre trams previstos ni s'ha començat el túnel de Lilla, el punt més delicat de la futura via, del qual tampoc els consta que hagi estat modificat per ser apte per al tràfic de mercaderies perilloses. Per tot plegat, els empresaris donen per fet que, a aquest ritme, l'autovia no estarà acabada al 2012, sinó cap al 2020. No disposar d'aquesta infraestructura implica no percebre, segons calculen les entitats, 27 milions d'euros anuals de potencials turistes que viatjarien a la Costa Daurada.

'O donem un cop d'efecte o s'eternitzarà', ha declarat el president de la FEAT, Josep Lluís Aymat. Amb una longitud que no arriba als 30 quilòmetres i un pressupost previst per Foment de 238,68 milions d'euros, l'A-27 és una de les grans infraestructures pendents al territori tarragoní. Els empresaris se senten menystinguts. Just fa un any ja van denunciar la lentitud en les obres -aleshores van estimar l'execució en un 12,5%- i aquest dimecres han volgut tornar a fer-ho -ara calculen que és del 20%, és a dir, la diferència no arriba al 8%.

'Si ara la paràlisi és parcial, l'any vinent serà total', ha avisat Aymat, en base a les informacions que han obtingut de diversos contractistes. 'És una percepció contrastada', ha dit. Actualment no hi ha practicable cap tram, i només s'han dut a terme treballs de desbrossament i aplanament de terrenys. De fet, es fa difícil resseguir, in situ, el traçat de la futura autovia. L'A-27 és la més endarrerida del conjunt d'autovies que enllaçaran Tarragona amb Sant Sebastià. La resta de trams estan més avançats i alguns ja en servei -a Navarra i Aragó.

'El nostre tram és el que està més penjat i va a menys ritme inversor, cosa que hipoteca projectes que en depenen, com el CIM de Montblanc', ha lamentat Aymat. Inicialment l'A-27 s'havia d'enllestir l'any 2007, després es va anar posposant i el darrer compromís fixava el 2012 com l'any de finalització, un calendari que les entitats tarragonines ja descarten vista la 'paràlisi en el ritme inversor'. És més, les entitats han quantificat l'incompliment pressupostari en l'obra, entre el 2006 i el 2010, en els 30 milions d'euros de mitjana anual.

Pel que fa a pèrdues en xifres, a part dels 27 milions que es deixen de guanyar en l'àmbit turístic, els empresaris també han afegit el sobrecost d'11 milions anuals pels vehicles que transporten mercaderies perilloses, que han de fer 70 quilòmetres de més, dirigint-se per l'AP-7 fins al Vendrell. Aymat ha afirmat que totes les carreteres que van cap a l'interior són 'de tercera' i que, per això, l'eix A-27 ha de ser una prioritat -tal com assegurava Foment-, donat que representa una 'pèrdua contínua de la competitivitat de les comarques tarragonines'.

Per tot plegat, els empresaris no volen quedar-se de braços plegats i el pròxim mes de setembre convocaran un acte públic amb entitats de tot l'eix Sant Sebastià-Tarragona, a part de trametre cartes a totes les administracions a fi que l'obra s'acabi en un termini 'correcte'. Les entitats entenen que, per prioritzar les inversions en infraestructures, seria més eficient desdoblar el tram de la C-14 de Montblanc a Tàrrega, en comptes de perllongar l'autovia fins a Lleida, i també aposten per connectar la C-14 i l'A-27 a l'alçada d'Alcover-Valls -la C-37.





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción