Verds i rosats completen el 2, el 3 i el 4 de 8, mentre que els Capgrossos s’apunten el 4 de 8 amb l’agulla
La Selva del Camp va tornar a ser, un any més, l’escenari de la primera trobada entre la Colla Vella dels Xiquets de Valls i els Castellers de Vilafranca, un duel que va acabar amb els mateixos castells a banda i banda.
Els Castellers de Vilafranca van ser els encarregats d’obrir plaça, i ho van fer amb un tres de vuit segur però un xic lent. El castell, que lluïa un pis de quints força lleuger, és el pas previ del salt dels verds als castells de nou, una fita que David Miret reserva per a finals de mes, concretament a l’actuació que faran a Sant Pere de Ribes el dia 27. La resposta de la Vella va ser també en forma de tres de vuit, una construcció també segura però que necessita acabar d’ajustar els temps de pujada de la canalla. Tot i aquest detall a polir, el seu cap de colla sortia molt satisfet de la consecució d’aquesta construcció; «potser sí que ha estat un pèl lenta la pujada, però no ho considero un ‘però’», afirmava Xavi Pena.
Amb la primera ronda empatada, i amb totes dues colles carregades de confiança, els verds van encetar la segona mànega amb el castell estrella del dia, la torre de vuit. Tot i que els vilafranquins no eren la massa d’altres vegades van poder muntar un peu i un folre de garanties, i van resoldre un dos que només va patir en el moment de la sortida de la canalla. El dos verd, ara, no va trobar rèplica immediata a la Colla Vella, que va preferir reservar la patum per a la tercera ronda, esperant l’arribada d’un ‘dos’ que no era a plaça. Els rosats van optar per aixecar l’altre castell de la gamma bàsica de vuit, el quatre. El ‘Carro gros’ rosat no va ser estètic però sí que va ser del tot efectiu, un castell a l’estil de la Vella que tancava la segona ronda.
A la tercera els vilafranquins van acabar d’acomplir amb els objectius, i van descarregar un quatre de vuit força reforçat a terços. «Hem tret ja el terç que va dins el pilar, i no descarto que el proper diumenge ja intentem el quatre de vuit amb l’agulla», explicava Miret, que amb la prudència que el caracteritza enguany va posar aquest castell supeditat als dos assaigs que tenen aquesta setmana. «Vull fer el quatre de set net amb el pilar i fer una prova sencera del de vuit sense l’enxaneta», matisava el cap de colla dels de Vilafranca.
Mentre els Castellers de Vilafranca tancaven el seu tercer castell, la Vella posava els fonaments del sostre de la diada, el dos de vuit amb folre. El dos va pujar remogut però es va anar assentant amb el pes dels pisos, provocant una confiança al tronc rosat que va desembocar en la figuereta d’un dels quints durant la baixada. El cap de la tècnica vallenca va argumentar el motiu de dos en tercera ronda per l’arribada d’un dels dosos titulars: «ens hagués agradat tirar-lo a la segona ronda, com és lògic, però tampoc condicionàvem el castell a aquest ‘dos’; l’haguéssim fet igualment».
Amb dues actuacions calcades, uns i altres van arribar a la ronda de pilars sense pilar de sis per cap dels bàndols. Miret i Pena sortien «molt satisfets» i animats pels resultats i per les execucions. Miret va explicar les intencions de cara a diumenge vinent amb el quatre de vuit amb l’agulla com a principal atractiu, mentre que Pena va sorprendre tothom a no descartar algun castell superior al dos de vuit en les actuacions que faran a França. I és que el cap de colla de la Vella vol completar o el cinc o el quatre de vuit amb l’agulla abans de plantar-se a la plaça del Blat per la seva festa major, Sant Joan.
Quatre amb l’agulla capgròs
El millor castell del cap de setmana, i de pas la millor actuació, es va veure a Mataró. Els Capgrossos van tornar a celebrar el seu aniversari sense miraments i van descarregar el seu segon quatre de vuit amb el pilar de tota la història. A més, els de Lluís Feliu van aixecar un pilar de sis de postal que va posar la cirereta a la millor actuació dels Capgrossos aquesta temporada, descarregant també el tres de vuit i el dos de set. En aquesta mateixa diada hi van actuar els Minyons, però els egarencs es van quedar al límit de la gamma bàsica de castells de vuit, completant la clàssica i deixant per més endavant el pas cap a la gamma alta d’aquest pis. Això sí, van carregar el pilar de sis.
Finalment, al Vendrell la Jove de Tarragona va estrenar castell contra pronòstic. Els liles van completar la seva millor actuació de la temporada amb el tres, el quatre de vuit i el dos de set. Els liles poden donar un altre pas més diumenge a Valls, en la Diada del Pati. Precisament al Pati la Joves vol atacar el cinc de vuit, i aquest cap de setmana ho ha deixat clar. Els d’Helena Llagostera han actuat dissabte i diumenge i han repetit, tant al Vendrell com a Valls, les mateixes construccions: tres, quatre de vuit i cinc de set. Ara volen corroborar el bon inici de temporada alçant la primera ‘Catedral’ de l’any diumenge vinent.