Fins el 13 de setembre els turistes poden gaudir d’un actiu únic, passejar per l’Ebre en un dels seus trams més espectaculars
Gràcies a l’impuls del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (Idece), la campanya de trajectes fluvials pel riu Ebre al seu pas per la Ribera s’ha convertit en un dels actius turístics de major èxit a la comarca. Avui al matí s’enceta una nova temporada que s’allargarà fins el dia 13 de setembre.
Cada dia, a excepció dels dilluns, una embarcació de l’empresa Riu Natura contractada per l’ens comarcal realitzarà un passeig d’una hora de durada entre Móra d’Ebre i Miravet, amb sortida a les 10.00 hores i tornada a les 13.45 hores; i un passeig d’una durada similar entre Móra d’Ebre i Ascó amb sortida a les 16.30 hores i tornada a les 19.00 hores. El preu del viatge d’anada i tornada serà de 12 euros pels adults i de 6 euros pels menors de 12 anys.
A banda dels recorreguts llargs, l’oferta es complementa amb passeigs pel riu de menor durada en els tres municipis esmentats. A Miravet es realitzaran tres sortides a les 11.00, 11.30 i 12.00 hores. A Ascó, i fins a Vinebre, a les 17.40 hores i finalment, a Móra d’Ebre i fins a Móra la Nova, a les 19.10 i a les 19.35 hores. Els trajectes curts tenen un preu de 5 euros pels adults i de 2 euros pels menors de 12 anys.
El gerent de l’empresa Riu Natura, Ernest Garí, explicava ahir al Diari, que els trajectes recorren espais de la comarca molt espectaculars, «on el riu baixa encaixonat, la vegetació és ufanosa i l’entorn és molt natural». Gari apunta que no cal prendre cap precaució especial per realitzar el trajecte i que es tracta d’una oferta pràcticament única a Catalunya. En aquest sentit, assegura que l’empresa ha rebut l’interès de nombrosos turistes des de principis d’any per tal de realitzar els viatges. Riu Natural disposa d’una segona embarcació per oferir recorreguts concertats.
El Consell Comarcal, tot i que enguany no ha pogut realitzar el servei durant la Setmana Santa per l’alt cabal del riu, preveu atraure en aquesta nova temporada a 2.000 usuaris. L’any passat , el servei turístic va ser utilitzat per 1.200 persones.