EBRE

El Convent de les Mínimes construeix un centre espiritual a Móra d’Ebre

Les germanes estan rehabilitant un gran edifici situat en un cèntric carrer de la capital riberenca 

A. Caralt - 29/06/2009 09:20
| Compartir   delicious  digg  technorati  yahoo  meneame

Al centre del carrer Doctor Peris, un dels més transitats de la capital de la Ribera d’Ebre, s’hi estan executant les obres de rehabilitació d’un gran edifici, ubicat entre aquest mateix carrer i el convent de les Mínimes. Es tracta d’un edifici de construcció contemporània a la fundació del convent, l’any 1894, utilitzat per allotjar les persones que col·laboraven amb l’orde de clausura, com el capellà, l’hortolà o la persona encarregada de realitzar les compres per a les monges.

 L’edifici, però, apunta sor María Ángeles Martín, membre de l’orde, al Diari, s’havia degradat els últims anys amb filtracions d’humitat i, fins i tot, esquerdes obertes a la paret externa. Tot plegat exigia un intervenció urgent per evitar riscos.

La comunitat aprofità la necessitat de rehabilitar l’edifici per reconvertir els usos interiors amb l’objectiu de donar servei a l’orde però també a persones arribades de fora. La voluntat és utilitzar l’edifici per a realitzar trobades de formació o espiritualitat internes però també per oferir a grups eclesials sense seu pròpia un espai per a organitzar les seves jornades.

 A més, al centre s’hi podrien organitzar «jornades d’espiritualitat obertes i adaptades a diverses edats o formes de vida», apunta Martín. Per a fer-ho possible, s’adequaran dues sales, una de 50 metres quadrats, una segona de 70 metres quadrats i un tercer espai per a utilitzar-lo com a menjador. Disposarà, a més, de nou habitacions individuals amb bany. Si la demanda augmenta, la comunitat es plantejaria oferir més places d’allotjament.

Sor María Ángeles Martín ha volgut destacar que es tracta d’una iniciativa «amb dimensió religiosa» i, per tant, «sense interès lucratiu» que té com a objectiu l’increment de la dimensió espiritual de les persones i la societat.

A la tardor de 2010

Per a poder realitzar l’obra, que supera les possibilitats econòmiques de la comunitat, s’han demanat préstecs sense interès a entitats de caràcter religiós, especialment l’Orde dels Mínims a Espanya, tant en la seva branca masculina com femenina. La comunitat espera inaugurar el nou centre a la tardor de 2010.

El projecte ha rebut el vistiplau del bisbe de Tortosa, Javier Salinas; de la màxima responsable de la Federació de les Monges Mínimes i de l’Ajuntament de Móra d’Ebre.





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción