Després que la brigada contra incendis de l'empresa Lainsa que presta els seus serveis a la central nuclear d'Ascó hagi iniciat aquest dimecres una vaga indefinida, Lainsa ha volgut expressar la seva voluntat de dialogar i arribar a un acord amb els treballadors
Segons ha manifestat l'empresa en un comunicat, Lainsa 'ha negociat fins al darrer moment' amb la mediació de la Inspecció de Treball de Tarragona per assolir un acord en la negociació col·lectiva amb els membres de la brigada contra incendis de la central d'Ascó. L'empresa ha assegurat també que, tot i haver arribat a un principi d'acord, l'assemblea de treballadors 'ha decidit no convalidar-lo i iniciar la vaga'.
Lainsa ha afirmat que 'està disposada a continuar negociant' per solucionar el conflicte laboral, així com que 'continua oberta' a seguir amb la mediació i, fins i tot, a sotmetre's a un arbitratge obligatori.
Amb la vaga de la brigada, el Consell de Seguretat Nuclear (CSN) i l'autoritat laboral han fixat els serveis mínims necessaris per garantir l'operativitat del servei. L'Associació Nuclear Ascó-Vandellòs (ANAV) ha informat que la central està operant amb normalitat i ha expressat la seva confiança que el desacord entre l'empresa subcontractada i els treballadors se solucioni el més aviat possible.