Google    diaridetarragona.com

Tortosa estrena al nucli antic el centre d’interpretació de la Setmana Santa

L’antiga església de Sant Antoni, del segle XVII, ha estat objecte d’una rehabilitació integral per donar cabuda a deu dels onze passos de la Processó de la Passió

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
M. Millan | 14/04/2011 11:47
Les confraries van començar ahir a instal·lar els passos a la seva nova ubicació. - JOAN REVILLAS

Els membres de l’Agrupació de Confraries de la Setmana Santa de Tortosa no podien amagar ahir la seva satisfacció per l’obertura del centre d’interpretació a l’antiga església de Sant Antoni, edifici del carrer Montcada que data del segle XVII. Després de més de trenta anys de reivindicacions, finalment els passos de la Setmana Santa tortosina disposen d’un espai digne on es conservaran de forma adequada i es podran exposar al públic durant tot l’any. Per fer-ho possible, durant els darrers nou mesos s’ha treballat intensament per reconvertir l’espai (una antiga església cremada durant la Guerra Civil Espanyola i que es trobava en ruïna) en un equipament turístic per a la ciutat. L’Ajuntament ha invertit un milió d’euros en la restauració, que només ha pogut mantenir uns pocs elements de l’edifici original –la portalada i els frescos de part de les parets–, el qual sí que conserva l’estructura. L’espai expositiu resultant disposa de 700 metres quadrats. A la planta baixa s’exposaran els passos, sis dels quals a l’espai de les antigues capelles laterals. A la primera planta s’ubicarà també una exposició de les vestes i els estendards de les deu confraries tortosines, mentre que a la segona hi haurà una sala d’actes on es reproduirà un audiovisual sobre la Setmana Santa de Tortosa.

La gestió del centre d’interpretació anirà a càrrec de les mateixes confraries i els beneficis de l’entrada també revertiran en l’agrupació, segons explicà ahir l’alcalde de la ciutat, Ferran Bel.  Amb tot, el centre obrirà les portes de forma gratuïta durant tota la Setmana Santa, per tal que els ciutadans de Tortosa puguin conèixer aquest nou espai de la ciutat.
L’obertura oficial al públic va tenir lloc ahir mateix, mentre els operaris de l’empresa adjudicatària de les obres encara treballaven en els darrers detalls. Va ser amb motiu de la conferència pronunciada per Gerard Vergés sobre la Confraria dels Natzarens de la Passió.  
Els passos exposats han estat restaurants d’urgència i alguns han hagut de ser adaptats perquè puguessin cabre al nou equipament. L’objectiu és que els conjunts escultòrics, la major part dels quals daten dels anys quaranta, puguin ser objecte d’una restauració més a fons en els propers anys.
«És un dia històric, pel qual ha treballat molta gent durant molts anys», afirmà el president de l’Agrupació de Confraries, Josep Borrell. «Per fi tenim un lloc en condicions on guardar els passos i que tothom els pugui conèixer de prop; i ha quedat molt bé»,  comentaren per la seva banda els vicepresidents José Aubeso i Pedro Luque.




Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción