A través del projecte Ribera d’Ebre VIVA del Consell Comarcal
El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, a través del projecte Ribera d’Ebre VIVA, dins del marc del projecte Treball a les 7 comarques, invertirà 306.818,96 euros en accions per impulsar el turisme i l’ocupació a la comarca. De la suma total, 276.137,06 euros estan finançats a través d’una subvenció del Servei d’Ocupació de Catalunya, i la resta amb fons propis del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.
En total són set les accions que l’ens comarcal desenvoluparà durant aquest any a fi d’afavorir la creació de llocs de treball i millorar la qualitat de vida de la població de la comarca. Entre les accions previstes hi destaca la implementació del Pla d’acció per al desenvolupament turístic i l’execució d’un dispositiu d’inserció sociolaboral de col·lectius amb dificultats especials a la Ribera d’Ebre.
La primera de les mesures, que es deriva de l’estudi ‘Potencialitats de desenvolupament turístic de la Ribera d’Ebre: concrecions estratègiques’, consisteix a dissenyar un marc de referència entre tots els actors que intervenen en el desenvolupament turístic i fomentar la col·laboració publicoprivada.
En aquest sentit, el conseller comarcal coordinador general, Bernat Farnós, va destacar que «la Ribera d’Ebre té unes característiques geogràfiques i culturals singulars amb un potencial que ha de dinamitzar encara més l’activitat econòmica i l’ocupació a la comarca».
Pel que fa a la inserció sociolaboral de col·lectius amb dificultats especials, es pretén és posar en comú les necessitats d’aquestes persones i les de les empreses i millorar les competències d’ambdós.
La resta d’accions previstes en el projecte Treball a les 7 comarques són l’execució d’un projecte d’entrada al canal restauració de les empreses oleícoles de la Ribera d’Ebre, la realització d’un curs de gestió d’una empresa agroalimentària, la posada en marxa d’un projecte de benchmarking d’estratègies de valor afegit per al sector de la fruita dolça, la diagnosi de la situació i perspectiva del sòl industrial a la Ribera d’Ebre i, finalment, la creació de la web del projecte.