PANORAMA

Els fabricants de motos i ciclomotors demanen que les autonomies s'afegeixin al pla d'ajuts de l'Estat

El pla aprovat suposa que a partir del dilluns pròxim la compra estigui incentivada amb un ajut directe de 225 euros en el cas d'adquirir un ciclomotor, 525 euros per motos fins 250 centímetres cúbics, i 750 euros per motos d'una cilindrada superior als 250 centímetres cúbics 

ACN - 03/07/2009 17:15
| Compartir   delicious  digg  technorati  yahoo  meneame

Anesdor demana que els govern de les diferents autonomies de l'Estat s'afegeixin al pla 'amb la màxima agilitat possible' atès que aquest període de l'estiu coincideix amb la temporada alta de les vendes d'aquest sector i qualsevol indecisió o endarreriment en la decisió es tradueix en una 'pèrdua irreversible del volum de vendes'.

El secretari general d'aquesta patronal, José María Riaño, ha manifestat la seva satisfacció per la iniciativa adoptada pel govern espanyol, que pot ajudar a neutralitzar la situació 'crítica' que pateix el sector amb caigudes de vendes que en molts segments supera el 50% en relació amb les vendes del 2008.

El Pla 2000E per a vehicles de dues rodes que ha aprovat aquest divendres el consell de ministres indica que la compra d'un ciclomotor estarà incentivada en 225 euros, dels quals 75 els aportarà el govern espanyol i 150 euros els aportaran els fabricants, sempre que el comprador acompanyi l'adquisició amb la baixa d'un vehicle de dues rodes amb 5 anys d'antiguitat.

En el cas de motos fins a 250 centímetres cúbics, el Pla 2000E preveu un ajut directe de 525 euros, dels que 175 els aportarà el govern espanyol i 350 aniran a càrrec dels fabricants. En aquest cas també s'ha de donar de baixa un vehicle de dues rodes amb una antiguitat superior als 5 anys.

Per últim, en el cas de motos d'una cilindrada superior als 250 centímetres cúbics, l'ajut serà de 750 euros, dels que 250 els assignarà el govern espanyol i 500 a càrrec dels fabricants. En aquestes cilindrades, l'antiguitat haurà de ser d'un mínim de 7 anys. 





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción