Google    diaridetarragona.com

Reus acull la creació de l'Agrupació Empresarial Innovadora en Nutrició i Salut, iniciativa única a l'Estat

Entitats de recerca vinculades al Tecnoparc de Reus, junt amb companyies catalanes i espanyoles del sector de l'alimentació, han constituït l'Agrupació Empresarial Innovadora per millorar la seva competitivitat a través d'estratègies compartides que generin coneixement i projectes d'innovació 

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
ACN | 18/03/2010 19:17

La nova entitat és l'única AEI de l'estat espanyol dedicada a la nutrició i la salut. D'aquesta manera, la constitució de l'AEI representa la primera col·laboració conjunta de les empreses del sector del salut i la nutrició del territori i de la resta de l'Estat per impulsar projectes de recerca i innovació.

Aquesta col·laboració permet a les empreses participants accedir junts als circuïts d'innovació, d'acord amb la tendència de treball en xarxa per la qual aposten les administracions espanyola i europea.

L'AEI de Nutrició i Salut neix amb 21 participants, els quals, junts, tenen un volum de facturació superior als 700 milions d'euros, i donen feina a uns 2.000 treballadors. Entre les empreses més destacades destacar Andrés Pintaluba, Big Drum Iberica, Borges, Càmara Arrossera del Montsià, Comercial Agroalimentaria, Naturex Ingredients Spain, Tecnoparc SA o la mateixa Universitat Rovira Virgili.

Les línies estratègiques proposades i sobre les que l'AEI treballarà es centre en la innovació en metodologies i biomarcadors per a la substanciació científica de declaracions nutricionals i de salut, innovació en informació i seguretat alimentària, innovació en processos i tecnologies industrials així com potenciar la formació especialitzada.

Segons han destacat, formar part de l'Agrupació Empresarial Innovadora aportarà 'més avantatges a les empreses membres', atès que el Ministeri té previst convocar els propers anys noves ajudes per finançar l'estructura de gestió de les AEI.  





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción