Google    diaridetarragona.com

L'ampliació de la terminal de sortides de l'Aeroport de Reus permetrà atendre fins a 3 milions de passatgers

Amb aquesta ampliació, que ha suposat una inversió de 19,3 MEUR, l'Aeroport compta ja amb sis portes d'embarcament a la zona de sortides i quatre locals comercials, en un espai total de més de 4.000 metres quadrats 

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
ACN | 16/07/2010 17:43
Imatge de l'ampliació de la terminal de sortides de l'Aeroport de Reus. - ACN

A més, també han finalitzat les obres d'ampliació de la plataforma d'estacionament d'aeronaus, que passa de cinc a divuit aparcaments. El Ministeri de Foment preveu que l'ampliació de la terminal esdevingui un reclam per a noves companyies aèries.

Tal com ha destacat durant la inauguració el president d'AENA, Juan Lema, aquesta ampliació dota l'aeroport de més capacitat per atendre l'augment de demanda de passatgers, sobretot durant la temporada d'estiu ja que és el període en què la Costa Daurada acull un major nombre de turistes. Les obres de l'ampliació s'emmarquen dins del pla d'actuació dut a terme per AENA a l'àrea terminal de l'Aeroport de Reus, com ara l'edifici de facturació –amb 23 mostradors i en funcionament des del 2008-, la remodelació del pati de carretons cobert i la urbanització d'espais annexos.

Lema ha destacat que l'edifici s'integra amb l'entorn i té en compte aspectes mediambientals. En aquest sentit la instal·lació, per exemple, de lavabos ecològics permetrà estalviar més de 3.700.000 litres d'aigua per any. També s'han muntat unes làmines automatitzades a la façana principal amb l'objectiu de generar un major estalvi energètic. Aquestes làmines permetran la variació de la incidència dels raigs solars a l'interior de la terminal i d'aquesta manera es reduirà l'ús dels equips de calefacció i aire condicionat.

A banda de les obres a l'edifici de la terminal, un dels punts forts de l'ampliació és l'augment de l'espai destinat a l'estacionament d'aeronaus i la construcció d'un nou carrer de connexió amb una de les capçaleres de pista. Fins ara l'aeroport reusenc només comptava amb cinc places d'estacionament, mentre que a partir d'aquest moment en són divuit –dotze per a aviació comercial i sis per a aviació corporativa-.

Una altra de les millores ha estat la construcció dels pàrquings P4 i P5, amb capacitat per a més de 1.000 vehicles, que sumats als aparcaments actuals doten l'aeroport d'un total de 2.066 places. El cost d'aquesta actuació ha estat de 300.000 euros.

La inauguració de l'ampliació també ha comptat amb la presència de la secretària d'Estat de Transports, Concepción Gutiérrez; l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez; i la subdelegada del govern espanyol a Tarragona, Teresa Pallarès. Gutiérrez s'ha mostrat satisfeta amb el resultat de l'actuació i ha manifestat que les obres demostren 'l'aposta' de l'Estat per 'l'Aeroport de Reus, el transport aeri, la modernització del sector i el futur de Reus, Tarragona i Catalunya'. També ha senyalat que 'l'aeroport és una peça clau per contribuir al futur del sector turístic' de la zona.

Per la seva banda, Pallarès ha dit que 'és molt important poder utilitzar aquesta infraestructura com a porta de sortida a Europa' i ha assegurat que 'l'aeroport és competitiu i està preparat per atendre demandes futures'. La subdelegada ha afegit que la millora de l'aeroport 'és un reclam perquè altres companyies aèries puguin establir-se de forma regular a Reus', on actualment operen Ryanair i Thomas Cook, o que les que hi són presents ara 'puguin incrementar el seu número d'operacions'.

Pel que fa a pròximes obres, Gutiérrez ha concretat que 'les inversions es faran en funció de la demanda i la saturació' i ha recordat que ja s'han adjudicat les actuacions de pavimentació dels marges de pista, l'adequació dels carrers de rodatge i l'ampliació d'una zona d'espera a l'Aeroport de Reus. 'La nostra prioritat immediata és la certificació de la màxima seguretat a la pista', ha afegit. 





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción