Google    diaridetarragona.com

La meitat dels joves del Camp de Tarragona estan emancipats

La taxa d'emancipació juvenil al Camp de Tarragona és d'un 48,4%, quatre punts superior a la mitjana catalana (44,5%), segons les conclusions de l'Enquesta a la Joventut de Catalunya presentada aquest dimarts 

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
ACN | 09/06/2009 17:55

Altres dades de l'enquesta és que el sou mensual mitjà que tenen és de 942 euros, que la taxa de joves emprenedors és de les més altes del país, i que un 68,3% dels joves emancipats viuen en un pis de propietat, front un 20,8% que estan de lloguer.

Més de dues terceres parts dels joves tarragonins emancipats, un 68,3%, viu en un habitatge de compra -pagat o en vies de pagament-, el percentatge més alt de totes les demarcacions catalanes. Per contra, un 20,8% viu en un vivenda de lloguer, el percentatge més baix de totes les demarcacions. La mitjana de Catalunya és d'un 61,3% i un 28,4%, respectivament. La resta viu en un habitatge cedit o heretat.

L'Enquesta a la Joventut de Tarragona, feta sobre una mostra de 400 enquestats d'entre 18 i 34 anys de la demarcació, evidencia altres dades, com ara que els joves tarragonins són els que tenen menys dificultats per arribar a final de mes. Tenen uns ingressos laborals similars als de la mitjana: cobren un salari mensual de 942 euros, per 957 a Catalunya. De cada quatre joves ocupats, tres ho fan amb contracte indefinit (72,5%) i un amb contracte temporal (27,5%).

El 62,4% dels joves del Camp de Tarragona declara no tenir mai dificultats per arribar a final de mes, el percentatge més alt de totes les demarcacions catalanes. La mitjana nacional se situa en un 55%, més de set punts inferior. Un 37,6% sí declara patir algun tipus de dificultat -un 26,1% de tant en tant, un 6,4% sovint i un 5,1% sempre.

La taxa de joves emprenedors -empresaris i autònoms- a Tarragona és de les més altes de Catalunya, d'un 17%, mentre que la mitjana és d'un 11,5%. El nombre de treballadors manuals no qualificats, però, representa un 7%, un percentatge dos punts superior al de la mitjana nacional.

Pel que fa al sectors d'activitat, un de cada cinc joves tarragonins treballa a l'administració pública, educació i sanitat. Un 17% ho fa en serveis col·lectius, un 14,5% en el comerç, hostaleria i restauració i un 11% en la construcció. Un altre sector important en comparació amb la resta del país és el de l'energia, química i metal·lúrgia, que representa 7,3% del total, per un 5,1% de mitjana. Al sector primari s'hi dedica un 3,4% de la població jove, per un 2,2% nacional.

En educació, Tarragona és, amb un 70,2%, la segona demarcació amb més joves amb educació postobligatòria. Un 75,6% dels joves tarragonins estudien en centres públics o majoritàriament públics, un percentatge vint punts superior al de la mitjana. Estudia en centres privats o concertats o majoritàriament privats un 15,1%, mentre un 6,6% ho fa en un de mixt.

El català és la llengua vehicular d'ús social majoritari entre els joves del Camp. Un 51,8% l'utilitza habitualment, una dada superior a la mitjana nacional (43,2%). Utilitzen només el català el 30,7% dels joves de la demarcació; més el català que el castellà, un 21,1%; tant el català com el castellà, el 14,3%; més el castellà que el català, un 14,2%; i només el castellà, un16,5%. 





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción