Google    diaridetarragona.com

L'Ajuntament de Tarragona posa a la venda tres solars del centre de la ciutat per reduir el seu deute

Ballesteros reitera que la fusió d'empreses municipals s'abordarà durant el primer semestre del 2012

Compartir   Compartir en Facebook  Compartir en Twitter  delicious  digg  technorati  yahoo  meneame
ROGER SEGURA (ACN) | 20/12/2011 13:58
L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, en una imatge d'arxiu. - ARXIU ACN

L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha avançat que el consistori posarà a la venda tres solars del centre de la ciutat per tal d'eixugar el seu deute. Aquesta és una de les mesures que l'Ajuntament adopta per tal d'afrontar un any 2012 que es preveu "molt complicat" per a les finances tarragonines, juntament amb la fusió d'empreses municipals, que es reduiran a quatre durant el primer semestre. Malgrat tot, durant aquest exercici marcat per l'austeritat es preveu finalitzar les obres del Teatre Tarragona, la comissaria de la Guàrdia Urbana o dues noves llars d'infants. Ballesteros ha assegurat que el seu objectiu serà generar ocupació i atreure inversions, i garantir l'arribada d'IKEA. En el tradicional esmorzar amb els mitjans de comunicació de Tarragona, Ballesteros ha exposat els seus objectius de cara a l'any que ve, que passen en la recerca d'inversions i la generació d'ocupació, sobretot del sector turístic, industrial, de transports i comercial. El consistori tarragoní manté la previsió de presentar els pressupostos a principis de gener, després de conèixer la postura del nou govern espanyol en aquest sentit i com la Generalitat preveu pagar el què deu als ens locals.


Una de les operacions importants que es duran a terme durant el primer semestre del 2012 serà la fusió d'empreses municipals, que es veuran reduïdes a quatre. "L'empresa d'aparcaments i l'EMT hauran de tenir cada vegada més sinèrgies en comú i, sinó acaben sent una sola empresa, formaran una sola unitat de treball", ha explicat Ballesteros. A més, l'alcalde ha afegit que el Patronat de Turisme, els mitjans de comunicació públics i l'empresa municipal de desenvolupament econòmic s'han de transformar en una única empresa "de promoció i comunicació".


L'alcalde ha exposat que malgrat un exercici marcat per l'austeritat econòmica, es culminaran projectes de gran abast com ara el Teatre Tarragona, la comissaria de la Guàrdia Urbana o dues noves llars d'infants. A més, les obres de l'Escola Oficial d'Idiomes i la remodelació del Mercat Central, que avancen a bon ritme, també encetaran la seva recta final durant els propers mesos.


Ballesteros confia poder anunciar l'arribada d'IKEA a Tarragona a curt termini

L'alcalde també ha reiterat la voluntat que la multinacional sueca IKEA s'acabi implantant a la ciutat, després que les negociacions s'hagin allargat més del previst. "Cal tancar els últims serrells amb dues societats propietàries d'una part dels terrenys, però pel que fa a IKEA i l'Ajuntament, hi ha acord total i totes les incògnites concretades", ha assegurat Ballesteros.





Publicidad

ÚLTIMAS NOTICIAS

© Diari de Tarragona
Domènech Guansé, 2 - Tarragona
Telèfon 977 299 700
Promicsa | Redacción