El Pla de Santa Maria
Martí Rull: «El cap de setmana de la Fira del Vent és molt intens, no és tan sols donar un tomb»
El president de la fira ressalta el complet programa, amb més d'una quarantena d'activitats repartides entre el 18 i el 19 d'octubre, amb propostes familiars i per a tots els públics

Martí Rull és el president de la Fira del Vent del Pla de Santa Maria.
El Pla de Santa Maria ho té tot a punt per donar el tret de sortida a una nova edició de la Fira del Vent, que es viurà aquest cap de setmana 18 i 19 d’octubre. L’esdeveniment és tot un referent al territori, consolidat, amb una oferta d’activitats que s’ha anat ampliant any rere any.
Què fa especial la Fira del Vent?
Que no és tan sols donar un tomb pel recinte firal, sinó que el programa és ple d’activitats i si no te les vols perdre, hi has de ser, matí i tarda, dissabte i diumenge. Hi ha molta oferta.
Què s’hi pot trobar a la fira?
Hi ha propostes per a tots els públics, des de tallers infantils i familiars, a la trobada d’intercanvi de plaques de cava, la de camions tunejats, la concentració de cotxes i motos clàssics i històrics, així com la trobada de modelistes navals, entre moltes altres.
Destaca alguna novetat?
La principal és la pujada nocturna al Replà, aquest divendres 17 d’octubre, amb sortida a les 19 h i que marca l’inici dels actes previs de la fira. Un trail running amb un recorregut de 6 quilòmetres i 400 metres de desnivell positiu.
També es mantenen novetats de l’edició passada.
Consolidem propostes que van tenir molt bona acollida, com la matinal 4x4, el dissabte al matí, i que aquest any incorpora un recorregut cronometrat i un altre obert a tots els públics, o l’exhibició castellera, la tarda del mateix dissabte.
Com ha evolucionat la Fira del Vent els darrers anys?
Ha crescut i s’ha diversificat, amb cada cop més propostes repartides al llarg de tot el cap de setmana. També s’ha potenciat l’àrea gastronòmica, que s’ha convertit en un espai referent, el centre neuràlgic de la fira, pensat tant pels visitants, on poden allargar l’estada a la fira, com també pels veïns i veïnes, que hi poden seure a prendre alguna cosa. Una àrea on també hi van passant coses, com un vermut musical i diverses activitats i espectacles. Serà també aquí on es viurà la cloenda, que enguany serà espectacular.
En què consistirà?
Serà un espectacle acrobàtic, de circ aeri, molt visual.
Quantes propostes formen el programa d’aquesta edició?
Són una quarantena d’activitats, moltes de familiars, que atreuen visitants d’arreu, sobretot de Tarragona, però també tenim visitants de Barcelona i Lleida.