<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

La Fundació Ciutat de Valls celebra el 75è aniversari

La celebració, oberta al públic, va entregar diversos diplomes per les beques Europa

18 enero 2025 12:10 | Actualizado a 18 enero 2025 12:11
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Temas:

La Fundació Ciutat de Valls va complir ahir els 75 anys. Per celebrar-ho, es va dur a terme ahir un acte al Teatre Principal de Valls que va estar obert al públic i que va comptar amb la presència de diverses autoritats.

L’acte, es va dividir en tres parts diferents. Primerament, es va fer el lliurament dels diplomes a la vintena edició de becats de les beques Europa i a la setena de beques Ramon Barbat.

En segon lloc, es va fer un reconeixement especial a patrocinadors de la fundació, als quals, segons apunta Jordi Paris, membre de la fundació, estàn molt agraïts.

Per últim, es va fer un homenatge especial a membres i fundadors de la fundació, com van ser Francesc Blasi Vallespinosa, Joaquim Torres i Joan Roig. Les tres personalitats van tenir un paper molt important pel desenvolupament de la fundació durant els seus 75 anys d’existència, segons Paris.

L’acte va ser presidit pel President del Parlament, Josep Rull, i l’Alcadessa de Valls, Dolors Farré. També van ser-hi presents la Delegada del Govern a Tarragona, el president del Consell Comarcal de l’Alt Camp, diputats vallencs del Parlament, representants de la Diputació de Tarragona, de l’URV, i diversos alcaldes de la comarca.

La mateixa alcaldessa de Valls, va destacar que es tractava d’un dia important per la ciutat: «Avui és un dia gran per Valls. Un dia gran perquè avui commemorem els 75 anys d’història de la Fundació».

Dolors Farré, va aprofitar també per fer un repàs de la trajectòria de la fundació, la qual considera molt positiva: «Tenim la trajectòria d’una gran entitat ciutadana, d’una gran entitat cívica que sempre ha estat al servei de dels vallencs i vallenques i al servei de molts dels projectes de la història recent de la ciutat».

«És una trajectòria de, sobretot, una lliçó d’optimisme i perseverança, perquè la Fundació ha estat sempre una eina clau per canalitzar esforços, per posar el talent al servei de Valls i per construir una ciutat més justa i més cohesionada», destacava l’alcaldessa Ferré.

La fundació en l’actualitat

La Fundació Ciutat de Valls es va crear l’any 1949, amb l’intenció de donar beques a estudiants. Després de molts canvis, però, l’activitat actual de la Fundació es desenvolupa en els premis a persones i estudiants en funció de tres àmbits d’actuació diferents: l’educatiu, el cultural i el social.

En l’àmbit educatiu atorga anualment les Beques de Mobilitat internacional, dirigides a estudiants universitaris. Aquestes són les mencionades Beques Europa, les quals en aquests anys se n’han beneficiat 334 estudiants procedents de gairebé tots els pobles de l’Alt Camp, que han anat a millorar la seva formació a 35 països d’arreu del món, des de Corea fins als Estats Units.

També atorguen les beques per estudiants de Cicles Formatius de Grau Superior, que porten el nom de Beques Ramon Barbat Miracle.

La fundació també compta amb el Premi Josep Moncunill, destinat a premiar iniciatives educatives.

Pel que fa a l’àmbit cultural, la Fundació Ciutat de Valls atorga dos premis. D’una banda, el Premi Cristina Requena Giró, dedicat a treballs periodístics i del món relacionat amb la comunicació, i d’altra banda, el Premi Rodón Giró d’investigació històrica sobre Valls i l’Alt Camp.

A més, dirigeix l’organització de la Nit de Premis, conjuntament amb l’ajuntament de Valls i la Cambra de Comerç vallenca.

Per últim, pel que fa l’àmbit social organitza el Premi M. T. Gatell d’atenció a les persones, conjuntament amb el Pius Hospital de Valls. A més a més, té un programa d’ajudes a l’habitatge social per persones amb pocs recursos econòmics i dóna, conjuntament amb Càritas, ajudes als estudiants d’estudis post-obligatoris.

Amb la col·laboració entre Càritas i l’empresa vallenca Isogona, organitza la venda solidària d’estris de cuina.

Comentarios
Multimedia Diari