Este sitio web puede utilizar algunas "cookies" para mejorar su experiencia de navegación. Por favor, antes de continuar en nuestro sitio web, le recomendamos que lea la política de cookies.

‘Els dies que vindran’, millor llargmetratge del FIC-CAT

El Festival Internacional de Cinema en Català ha considerat ‘A les fosques. La memòria de la Tortosa bombardejada’, d’Andreu Caralt i Oriol Gracià, la millor producció de les comarques tarragonines 

Diari de Tarragona

Whatsapp
La gala de cloenda de la dotzena edició del Festival Internacional de Cinema en Català es va celebrar dissabte. FOTO: Cedida

La gala de cloenda de la dotzena edició del Festival Internacional de Cinema en Català es va celebrar dissabte. FOTO: Cedida

L’última pel·lícula de Carlos Marqués-Marcet, Els dies que vindran, ha estat la guanyadora del Festival Internacional de Cinema en Català, Costa Daurada (FIC-CAT) de Roda de Berà. El jurat, format per Montserrat Carulla, Joan Reig, Elisabet Prandi, Raimon Masllorens, Mar Coll, Dafnis Balduz, Àurea Márquez i Maria Pau Pigem, ha considerat el film el millor llargmetratge de l’edició d’enguany del certamen. La gala de cloenda de la dotzena edició del festival es va celebrar el passat dissabte. 

El jurat del festival també va considerar A les fosques. La memòria de la Tortosa bombardejada, d’Andreu Caralt i Oriol Gracià, com la millor producció de les comarques tarragonines. Un documental amb històries humanes sobre l’evacuació de la ciutat de Tortosa durant la Guerra Civil i la vida a les serres de Boix i del Coll de l’Alba. En recollir el guardó, Andreu Caralt va agrair «el premi al festival per creure en aquesta petita producció que va néixer l’any passat a Tortosa, a les Terres de l’Ebre. Agrair també a tot l’equip que no ha pogut estar amb mi avui».

Andreu Caralt va explicar que «aquesta història va néixer l’any passat, l’abril del 2018, en el marc del 80è aniversari dels bombardejos sobre la ciutat de Tortosa en què vam convidar a supervivents d’aquests fets a un acte. Nosaltres vam creure que s’havia d’enregistrar aquestes històries i convertir-les en un documental que anés més enllà del que podia ser l’àmbit de Tortosa. Per primera vegada els supervivents sortien del seu anonimat. Supervivents que han viscut la Guerra Civil i la postguerra en absolut silenci i que ara, gràcies a aquest esforç, la seva història pot ser coneguda». 

Andreu Caralt va recollir el premi per la millor producció de les comarques tarragonines per 'A les fosques. La memòria de la Tortosa bombardejada'. FOTO: CEDIDA

El palmarès 
El premi a millor documental va ser per Idrissa. Crònica d’una mort qualsevol, de Xavier Artigas i Xapo Ortega. Pel que fa a la resta de premis, ARA, la pel·lícula de Pere Solés realitzada amb pacients reals amb patologies alimentàries, va rebre una menció especial «per la manera d’encarar un tema tan delicat, i per l’honestedat i la complicitat de totes les persones que intervenen».

El Teatre del Casino Municipal ha acollit més de 8.000 espectadors durant les projeccions

L’eix temàtic del FIC-CAT ha estat la Direcció de Fotografia. El premi a la millor direcció de fotografia va recaure en Gris Jordana per la seva tasca a La vida sense la Sara Amat de Laura Jou. A més, el premi honorífic es va lliurar els primers dies de festival a Josep Maria Civit. Pel que fa a la resta de premis, Jauria de Gemma Blasco va rebre el guardó a millor curtmetratge; Sense likes (Desert) de Jordi Castells i Aitor Garay va ser escollit el millor videoclip; Un regal espacial, de l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Son Pacs de Palma. Direcció: José Juan Guijarro. Palma –Balears. 2019 va ser considerada la millor producció d’un centre educatiu.

Concurs Jove 48 hores
El jurat del concurs Jove 48 hores, format per Fèlix Colomer, Joana Vilapuig i Nil Cardoner, va premiar la producció Negra de Heidi Ramírez com a millor de la seva categoria. El públic també va dir la seva i va considerar millor producció del FIC-CAT 2019 el llargmetratge La vida sense la Sara Amat de Laura Jou, mentre que l’equip de Nova Crítica va triar el curtmetratge documental Greykey d’Enric Ribes com a millor producció del festival d’enguany. Des de l’organització destaquen que «la 12a ha estat la millor de les edicions del FIC-CAT, amb més de 8.000 espectadors a les projeccions realitzades al Teatre del Casino Municipal, a banda de les persones assistents a les activitats paral·leles», organitzades durant la dotzena edició del Festival Internacional de Cinema en Català.

Temas

Comentarios

Lea También