Aquest proper cap de setmana, el dramaturg i director d'escena Francesc Cerro-Ferran ens proposa tres cites amb la millor prosa i poesia contemporània britànica, alemanya i catalana. Començant pel divendres 16 d'abril a la Sala Santa Llúcia de Reus on es presentarà la performance poètico-teatral UNDERGROUND, protagonitzada per l'actor i doblador Jordi Francesch. En aquest espectacle, Cerro-Ferran ens submergirà en la poesia urbana britànica més compromesa, de denúncia del racisme, l'homofòbia, la transfòbia, l'auge de l'extrema dreta, de la violència de gènere i de la restricció de la llibertat d'expressió. Una performance d'alt voltatge impossible de veure en cap altre escenari, indicada pels amants dels llenguatges poètico-audivisuals més contemporanis.
Altrament, el dissabte 17 i el diumenge 18 d'abril, en el marc del Projecte Bartrina, el dramaturg reusenc ens proposarà dos viatges molt diferents pel que fa al llenguatge escènic i el contingut de l'espectacle: 1) Dissabte 17 d'abril, a les 20 hores al Teatre Bartrina es reestrenarà SOLÀ SOL SOLÀ, un viatge al cor del llenguatge del capvespre, -especialment inspirat en els capvespres de tardor al Priorat-. Una mena de sessió contemplativa al voltant de la poesia de Ll.Solà que ens mostrarà un viatge intimista al cor de l'emoció. Protagonitzat per l'Elisabet Márquez i en Jordi Francesch. 2) Diumenge 18 d'abril a les 20 hores, també al Teatre Bartrina, QUE (NO) MORI EL TEATRE!, una performance sobre el pes de la pandèmia en el món cultural; una reflexió a partir de diversos llenguatges escènics que mostra sense embuts el risc en que es troba la Cultura -i concretament el món del Teatre-, a causa dels efectes devastadors de la pandèmia de la Covid-19. Un espectacle que en la seva estrena va posar dempeus el Teatre Bartrina per aplaudir i ovacionar les seves dues protagonistes, Rosa Mateu i Aïda Pitarch.