El clima, a les residències artístiques d’Eufònic

Se seleccionen tres projectes presentats pels artistes Nuno Vicente, Elsa Paricio i David Aguilar i Ander Fernandez

20 mayo 2020 12:27 | Actualizado a 20 mayo 2020 12:28
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Temas:

Tot i la incertesa generada per la pandèmia de la Covid-19, l’engranatge de la cultura no s’atura. Així, Lo Pati -Centre d’Art Terres de l’Ebre- i Eufònic, -el festival d’Arts Sonores i Visuals a les Terres de l’Ebre-, ja han escollit els projectes que es desenvoluparan, al llarg de l’estiu, a la residència d’artistes que Lo Pati té a Balada, al cor mateix del delta de l’Ebre. Els resultats d’aquests treballs inspirats en el paisatge del delta i amb referències explícites al temporal Glòria i a la fragilitat d’un espai en retrocés i regressió des de fa dècades, es presentaran en el marc d’Eufònic 2020, l’última setmana d’agost.

Així, els treballs seleccionats són El ornitólogo Amador, de Nuno Vicente (Chartres, 1981), un projecte inspirat en la Teoria Gaya de James Lovelock, qui considera el planeta com un organisme viu, on tot està connectat, una teoria que amb el canvi climàtic encara ha guanyat més pes. Cartografía de un rayo, de David Aguilar (Iruña, 1979) i Ander Fernandez (Donostia, 1981), que realitzaran una exploració sonora i visual en forma de diari tot recorrent els llocs on van caure els llamps del temporal Glòria. I finalment, Temps de l’Ebre d’Elsa Paricio (Madrid, 1985), una sèrie d’autoretrats realitzats pel mateix paisatge, a partir de recipients de vidre que contenen aigua i tinta. El temps i la intempèrie van evaporant l’aigua i imprimint una mena d’espectrograma al recipient.

El jurat integrat per Vicent Fibla, director d’Eufònic; Aida Boix, directora de Lo Pati; i Arnau Horta i Alba G. Corral, comissaris d’Eufònic, ha escollit aquests tres projectes d’entre una vintena de propostes i en destaquen els diferents formats proposats: la instal·lativa, en el cas de Vicente; la performativa, en el d’Aguilar i Fernandez; i l’expositiva, en el de Paricio.

Comentarios
Multimedia Diari