Les cartes al director del dia

19 mayo 2017 17:34 | Actualizado a 21 mayo 2017 15:37
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Calabazas a la muerte

Los cristiano nos gloriamos, frente a las afirmaciones ligeras de algunos historiadores, sociólogos y críticos, y frente al folklore oscurantista de Halloween, del bien que la religión ha traído al mundo: vida y no muerte, ansias de vivir para siempre con la esperanza de la resurrección y no la penumbra de la muerte. Ambos se glorían juntos de que definitivamente la fe haya dado calabazas, nunca mejor dicho, a la muerte.

Pedro J. Piqueras Ibáñez

(Girona)

La vinyeta de la contraportada

Escric en referència a la vinyeta apareguda a la contraportada del Diari del dia 28 d’octubre, on es referien a les infraestructures executades a les Terres de l’Ebre en els últims anys, on apareixia, entre altres, les obres de descontaminació del riu Ebre i posaven, fent conya, unes caselles de «chapuza» i «obra profesional».

Bé, el que motiva aquest escrit és que jo vaig treballar des dels inicis, any 2008, com a component de l’equip d’assistència tècnica a la Direcció d’Obra (Acuamed) de la Descontaminació del pantà de Flix, fins a l’agost de 2015, quan el contracte de l’assistència (UTE EPTISA-GETINSA) no es va renovar. Per tant, suposo que estarà d’acord amb mi, li puc parlar amb prou coneixement de causa. Li dic això perquè el dibuixant comet un error al dibuixar la casella corresponent a la descontaminació.

Li falta un altra opció a triar, la d’«extraordinàriament professional». Li dic això perquè les sis persones que formaven l’equip d’assistència, més la coordinadora de Seguretat i Salut i el seu ajudant, com les persones que portaven la part mediambiental, vam fer una labor extraordinària. Probablement, com mai s’ha donat a les Terres de l’Ebre.

I li dic això perquè amb tot el que està sortint pels mitjans, que suposo que es el que més ven, s’està faltant parcial o totalment a la veritat, i darrere d’aquests fets hi ha persones. Persones que actualment es troben a l’atur. Bé, menteixo, el cap de l’assistència, un tècnic extraordinari, sí que treballa: a Irlanda. I actualment, davant de la sensació generalitzada, provocada pels mitjans de comunicació, que allò de Flix va ser jauja, ens plantegem si potser és millor treure dels nostres currículums la nostra estada a Flix, tot i que segur que parlo en nom de tots, estem orgullosos de la nostra feina durant aquest vuit anys a Flix. Feina, entre altres moltes coses, que inclou redactar un informe sobre les reclamacions del contractista, que va evitar el pagament dels 30 milions d’euros, que al final va donar pas a l’escàndol de Flix.

Jordi Cassadó

(Flix)

El deterioro de la Tierra

El documental Before the Flood, presentado por Leonardo DiCaprio sobre el efecto del cambio climático en la Tierra no creo que deje impasible a nadie. National Geographic nos ha dado la oportunidad de ver cómo se va destruyendo nuestro planeta, pero no por sí solo, sino que cuenta con nuestra «ayuda» para que en poco tiempo no quede hielo en los polos, la fauna vaya desapareciendo lentamente y el aire se haga irrespirable. Ahora entiendo la prisa que tienen en colonizar Marte. Los mandatarios ya saben hacia dónde vamos (o nos llevan), pero poco parece importarles, porque no acaban de decidirse a poner los medios suficientes para remediar este final premonitorio.

Incendian las selvas en Sumatra para poder cultivar aceite de palma, muy barato de conseguir y que convierte en millonarios a muchos. Se usa, dicen, en alimentación y en cosmética. Y añaden que si leyéramos la composición de los alimentos que compramos en los supermercados, veríamos los que llevan este ingrediente. También nombran los cosméticos como proveedores del aceite de palma.

Las entrevistas a personajes importantes, como al Papa Francisco y a Barack Obama, así como su intervención en la ONU ante los mandatarios del mundo, han sido muy interesantes y sería de esperar que hubiera algún remedio.

No sé si Di Caprio ha quedado convencido al final de su periplo por el maltrecho planeta Tierra, de que se podrá aspirar a que se pongan de acuerdo los que tienen el poder de parar este desastre, pero los que hemos presenciado cómo se van quemando las selvas y el retroceso del hielo, junto con la inundación del mar sobre las costas, nos hemos quedado invadidos por la impotencia.

Nos queda el tiempo que ellos quieran darnos. ¿Para qué estarán amasando tanto dinero?

Mª Elisa Aragonés Domènech

(Tarragona)

Comentarios
Multimedia Diari