Les cartes al director del dia

19 mayo 2017 15:33 | Actualizado a 19 mayo 2017 15:33
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Gent sense menjar, menjar sense gent

L’altre dia a la nit passant davant un supermercat que ja estava tancat vaig veure que a la porta d’entrada hi havia unes bosses i caixes de plàstic. Encuriosida em vaig posar a remenar i la meva sorpresa va ser descobrir que estaven plenes de menjar. Hi havia de tot, hamburgueses, llom, cuixes de pollastre, croquetes, menjar precuinat envasat al buit, iogurts, formatges, etc.

Per acabar de fer de Sherlock Holmes vaig observar la data de caducitat dels productes i vaig veure que fins al cap de tres dies la majoria no caducaven. No entenc com es pot tirar tant menjar sabent que hi ha gent que fa mans i mànigues per tenir un plat a taula. A aquests grans supermercats; no hi ha manera d’aprofitar aquest menjar que es llença maldestrament?

Júlia Domingo (Tarragona)

La resposta del nostre Ajuntament: riure’s del ciutadà

Els recordo el motiu de la meva anterior carta: la nul·la resposta del nostre Ajuntament a la petició d’uns veïns de Tarragona que de cop i volta van veure com els hi col·locaven els contenidors d’escombraries davant de la porta.

Seguim igual, ara amb l’afegit del contenidor de matèria orgànica, just al davant de la porta. No s’esforcen ni a deixar-lo allunyat de l’entrada de l’edifici, una entrada que entre brossa i pixats de gos fa llàstima de veure. Ningú no es molesta ni a contestar les nostres instàncies on aportem solucions, potser no se’n recorden que estan al servei del ciutadà i no al revés.

Sovint, quan passen aquestes injustícies, m’agradaria veure on viuen aquests «senyors», perquè n’estic segura que merda davant de la porta no en tenen. Al final els haurem de donar les gràcies per ser l’única entrada de tot el barri que té el plaer d’estar perfumada amb una ferum inigualable.

Maite Melià Salas (Tarragona)

El PP y su creación de empleo

Es vergonzoso el cómo está manejando el Partido Popular sus estadísticas sobre la creación de empleo, pero más vergonzoso es el poco rebate que recibe desde la oposición; deben estar preparando el reparto de tetas o ubres, como queramos llamar a los enchufes que lleva aparejados la política en España.

Desde el Partido Popular quieren presumir de haber creado miles de puestos de trabajo, pero no estaría de más que se les recordara, cuántos y qué clase de puestos de trabajo se confeccionan con una estadística a su antojo. ¿Dónde están?

La oposición sigue calladita, ni tan siquiera se les ocurre recordarle al Partido Popular, la clase, duración y los emolumentos de esos contratos que dicen haber generado. No son otra clase que Contrato en Prácticas, Contrato a tiempo parcial, media jornada, de fin semana y por estas fechas, ¡qué ilusión! deben pensar desde el Partido Popular, la Semana Santa hará bajar la tasa de desempleo hasta donde quieran informar cuando se haga la encuesta.

Otra cuestión, los empleos que se generen no tendrán la solidez y arraigo que tienen los que poco a poco va haciendo desaparecer la Reforma Laboral, creada y compartida por el binomio Partido Popular/PSOE, o sea, los que se reparten las ubres de las puertas giratorias.

Poco a poco van desapareciendo los contratos con arraigo y solidez, lo cual servía para garantizarnos un futuro plácido y con ilusión para hacer frente a nuestros hipotéticos y posibles gastos que genera nuestra joven vida social; ahora el miedo a no tener trabajo y no poder hacer frente a los gastos familiares cotidianos nos hacen sentir inseguros.

Todas las garantías contractuales que poseíamos han desaparecido, muchos de ellos basados en ERE que nadie comprende. Bueno, quiero decir ningún ciudadano de a pie, gobierno, patronal y sindicatos sí, claro faltaría más, quien la hace la entiende.

Emili Roca (La Nou de Gaià)

Comentarios
Multimedia Diari