Sense conflicte no hi hauria els museus

El conflicte de l'art sacre ha servit perquè Lleida tingui  museu i perquè Aragó restauri Sixena.

04 diciembre 2017 18:34 | Actualizado a 04 diciembre 2017 18:40
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Temas:

El diari Heraldo de Aragón publica aquest diumenge un reportatge sobre l’art sacre de la Franja de Ponent que està al Museu de Lleida. Apareixen dos germans de Tarragona, Ramon i Manel Sedó, que declaren: «Venim a veure les obres de Sixena abans no tornin a Aragó». Amb ànim d’agafar les coses per la part positiva, podem concloure que els germans Sedó han anat a visitar el Museu de Lleida gràcies al conflicte de les obres d’art. Abans, el Museu de Lleida no existia com a tal. Un altre visitant de Tarragona, Enrique Gieseken, diu que tornarà a veure les obres al seu lloc d’origen, Sixena. Més coses positives de la disputa: el Govern aragonès ja ha invertit 400.000 euros a restaurar el monestir per poder acollir les obres. Al referit reportatge, els germans Sedó contemplen la caixa sepulcral de la priora de Sixena Isabel d’Aragó, germana del comte Jaume d’Urgell, el Dissortat, que va perdre els drets a la Corona d’Aragó a mans de Ferran d’Antequera al Compromís de Casp. El comte morí a la presó a Xàtiva. El seu lema sempre fou la famosa frase de la seva mare: «Fill, o rei o no res». Lliçons de la Història.

 

Comentarios
Multimedia Diari