Totes les cartes del dia

19 mayo 2017 23:42 | Actualizado a 22 mayo 2017 11:29
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Visca la gamba de Tarragona

Sembla que ara tindrem un altre tema gastronòmic a celebrar. Doncs ja fa força temps que ho vaig sentir dir, això que s’hauria de promocionar la gamba de Tarragona. Bé, si aquest invent ha de servir per portar més diners a l’arruïnada ciutat que per tots costats li surten forats, i li plouen denúncies de comerciants i ciutadans descontents perquè moltes coses no es fan com s’haurien de fer, millor que millor.

Imagino ja el Serrallo ple de gom a gom i l’olor inconfusible de la gamba a la planxa impregnant l’ambient a l’hora del vermut. Un sol de mar meravellós. Una passejada pel port admirant els vaixells de pesca i els iots (pocs però molt bons). Una delícia.

Donarem per descomptat que tots els vehicles que acudeixin a la trobada tindran un preu raonable en la seva estada al pàrquing. I per acabar de rematar, alguna petita actuació del Xiquets del Serrallo, o d’un altra colla tarragonina (sempre posant-se d’acord). Ho sento per la gamba que ja sabem el seu destí, però ja sabeu aquella dita que diu ‘el peix gran es menja el petit’.

Bon profit.

M.ª Elisa Aragonés Domènech

(Tarragona)

Ser maestro

Un profesor de 5º de primaria, de Zaragoza, se encuentra dentro de los 50 finalistas entre 5.000 maestros de 26 países que opta al Premio Internacional Varkei Gems, equivalente al Premio Nobel en Docencia. En marzo tendrá lugar el Fórum Mundial. No ha recibido ninguna felicitación del Consejo de Educación Permanente de Aragón. Aquí va la mía, Sr. César, y le deseo mucha suerte.

El maestro se implica, el trabajo que desarrolla es su forma de ser, es aquella persona del que aprendes. Enseña a sus alumnos a franquear los puentes, empujándoles y enseñándoles a volar. Además de impartir los estudios reglamentarios con auténtica vocación, esfuerzo personal y paciencia, se preocupa de la persona, de sus familias, de sus amigos.

Tuve la suerte de vivir en un pueblo donde un maestro impartía varios cursos con distintas edades. Mientras daba clase a unos, los demás hacíamos los deberes y otros jugábamos en el patio si la climatología lo permitía y, si no, hacíamos caligrafía, leíamos o dibujábamos. Todo ello en el más absoluto silencio.

Siempre me he acordado de su rostro y de su persona. Pasados los años, le hice una visita en su hogar, no se acordaba de mí, no me extrañó, pero yo nunca olvidaré la semilla que puso en mi camino.

Visitación Juárez Laiz

(Tarragona)

En la lucha contrala hepatitis C

En España, en 2015, entre 5.000 y 6.000 pacientes recibirán los nuevos tratamientos para la hepatitis C. Un aumento sustancial respecto a las cifras manejadas hasta ahora, ya que desde 2013 sólo se han tratado a unas 700 personas con sofosbuvir, uno de los medicamentos que han demostrado ser más eficaces. Un paso de gigante de nuestro Sistema Nacional de Salud, que se encuentra entre los cuatro del mundo que facilita este medicamento. Siempre bajo estrictos criterios médicos y de asistencia personalizada.

JD Mez Madrid

(Olot)

Brillant entrevista

Brillant entrevista la que va fer el periodista i director del programa 8 al dia, Josep Cuní, al president d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, el proppassat 15 de gener.

No estem acostumats que els entrevistats responguin el que se’ls pregunta, ans tot el contrari, sobretot si són polítics. Però a més, el Sr. Junqueras, cosa inaudita en un polític, en tot cas molt poc freqüent, parlà de la necessitat imperiosa, ineludible de fer un gir social que permeti eradicar les males pràctiques que a poc a poc han anat instal·lant-se en el si de la nostra societat, afegint tot seguit que «si perdo, me n’aniré cap a casa».

Pere Serra Vilas

(Tarragona)

Comentarios
Multimedia Diari