Totes les cartes del dia

19 mayo 2017 23:19 | Actualizado a 22 mayo 2017 21:31
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Prou retallades a la sanitat pública

Sóc en un passadís d’urgències d’un hospital públic de referència: Joan XXIII. El primer que m’han advertit és que vigili la cadira de rodes del meu pare perquè aquest matí ja n’ha desaparegut una. Aquí no existeix la intimitat: un pacient porta el sèrum penjant; un altre, la mascareta d’oxigen; un home gran orina en una ampolla; la pacient del costat suplica que li facin la químio; la seva filla plora desconsoladament; una auxiliar d’infermeria es disposa a buidar una paella de recollir orina plena d’un líquid vermellós. Ens fan apartar la llitera perquè n’arriba una altra. Ara ja obstruïm el pas d’una porta d’accés al personal sanitari. Arriba una ambulància amb una dona que ha estat atropellada. La porten pel passadís a la vista de tothom.

Les lliteres han de maniobrar al cantó del corredor per manca d’espai. Els acompanyants estem drets perquè no hi ha cadires. Alguns es repengen a les lliteres dels malalts. Em sento afortunada perquè jo puc seure a la cadira de rodes que estic custodiant, després de quatre hores d’espera. No estem ni en un box.

El personal sanitari no para: no hi ha temps per reposar. Treballen en condicions pèssimes: reduccions de plantilles, de material, d’espai, de sou... Tenen tot el meu reconeixement i el meu respecte. Són uns grans professionals!

Aprofito per denunciar la greu discriminació que pateixen els malalts que necessiten tractament de diàlisi peritoneal: no són admesos al sociosanitari simplement perquè no hi ha personal preparat per atendre’ls. Els familiars els hem de fer el tractament a casa. Aquest no és el país que jo vull. No és el servei sanitari que es mereixen les persones grans després d’una vida de treball.

Filomena Perpinyà

(Tarragona)

Barbarie en todas sus facetas

El mundo entero ha contemplado las tristes imágenes de los terroristas islámicos destruyendo preciadas obras de arte en la ciudad bíblica de Nimrud y eliminando así su legado asirio. Con toda razón Unesco habla de crímenes de guerra y pide la intervención internacional para frenar un ataque sin precedentes a la Historia y al Arte Universal, en las estatuas del museo de Mosul y de la antigua ciudad de Nínive.

Es deber de las civilizaciones avanzadas defender el legado de nuestros antecesores del salvajismo y fundamentalismo terrorista. También es deber de las civilizaciones avanzadas proteger el bien más valioso que posee la Humanidad, que es la vida humana. Con pocos días de diferencia hemos sido testigos de la tibieza con que Occidente ha reaccionado cuando lo que los terroristas han mostrado ha sido la masacre contra los cristianos. Muy pocos –y tímidamente– se han colocado del lado de los muertos, cosa que no sucedió con las víctimas del atentado a Charlie Hebdo.

En Occidente deberíamos hacer examen de conciencia, para ver si tenemos con los humanos –cristianos– (viva imagen del Creador) la misma sensibilidad que tenemos con la prensa satírica o con las estatuas, imágenes de civilizaciones pasadas. Nos llevaríamos más de una sorpresa.

Fina Millán-Hita

(Barcelona)

Comentarios
Multimedia Diari