Totets les cartes del dia

19 mayo 2017 22:56 | Actualizado a 22 mayo 2017 18:06
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Assetjament personal a la residència per a gent gran Vall Paradís de Móra la Nova

Som un grup d’extreballadores de la residència per a gent gran Vall Paradís de Móra la Nova, Tarragona, una residència que gestiona la Mútua Terrassa i que gaudeix d’un concert econòmic amb la Generalitat de Catalunya.

El motiu de la nostra carta és expressar públicament la nostra profunda preocupació pel que fa a com es gestiona i es dirigeix aquest important centre d’assistència per a la gent gran de les nostres contrades, i que ofereix un servei imprescindible per a aquest col·lectiu social i humà.

La nostra preocupació i neguit es fonamenta, doncs, en l’arbitrarietat en el tracte laboral i en l’assetjament personal constant que hem anat patint tots els sotasignats per part de la direcció del centre, i també per l’escassa atenció que hem rebut dels responsables de Mútua Terrassa quan se’ls ha informat de les diferents situacions que hem patit.

Entre els nombrosos casos denunciables destaquem el d’una auxiliar de geriatria que durant un temps va exercir d’infermera. Aquesta situació irregular es va acabar quan l’auxiliar esmentada va tenir problemes en la medicació dels residents.

Molt ens temem que aquestes situacions s’aniran repetint, si la Mútua Terrassa i la Generalitat de Catalunya no posen remei immediat a tanta ignomínia per a les treballadores que ens han substituït, i que acabaran patint la mateixa problemàtica laboral.

Rosita Samarra

(Móra la Nova)

Más nacimientos y menos solteros

La sensación que producen los nacimientos deseados es inenarrable, y contrasta frontalmente con el nacimiento de un hijo solo; en un matrimonio bien formado y consciente del solidario deber comunitario familiar.

Si existe la posibilidad de tener más de un hijo, se debe procurar por varias razones de muchos conocidas; y para repartir el honroso cariño de padres que, atendiéndolos lo mejor posible, da la extraña sensación de que sean tres o sean seis, el amor para todos basta. No es lo mismo tener tres, que seis, o tener uno solo, sea niña o niño.

El verdadero amor paternal, es tan flexible y abundante que en la familia permanece de manera muy activa. Para esto, el Gobierno de la Nación, debe velar constantemente por el bienestar familiar en todas sus facetas; favoreciendo a los nacidos y progenitores, el total y justo sostenimiento de sus necesidades de manutención, educación y sanidad en todo momento.

En cuanto a los solteros aptos para el matrimonio, exceptuando las vocaciones religiosas, enfermos crónicos y otros posibles motivos, si bien considero abusivo el procedimiento obligatorio forzoso, se les invitaría formalmente y de buena fe, a que conozcan lo que es el matrimonio; incluido lo que se denomina familia numerosa.

Y, falta una pregunta: ¿De dónde sacamos el dinero que esto puede reportar? La contestación es rápida y sencilla: «De dónde ha estado siempre». Dinero hay de so- bras; el caso es, cómo removerlo.

Joaquim Suñé

(Salou)

La globalització de la indiferència

Davant el greu problema que des de fa anys ara s’ha aguditzat i que afecta la Mediterrània, Europa no pot romandre més temps segrestada per una mentalitat individualista i burocràtica. Com ens recorda el papa Francesc, la dignitat de la persona humana i el bé comú estan per sobre de la tranquil·litat d’alguns que no volen renunciar als seus privilegis. Europa no ha de contribuir a la globalització de la indiferència.

José Morales Martín

(Palafrugell)

Comentarios
Multimedia Diari