Les cartes al director del dia

19 mayo 2017 22:30 | Actualizado a 22 mayo 2017 18:01
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Un altre espant

Sembla que al tarragonès no parem d’anar de susto en susto. Núvols tòxics de Nitricomax, el d’àcid nítric de Ercros i ara, suposadament un llamp, ha provocat un incendi en la canonada de bombeig de Gas Natural de Constantí.

La llei de protecció civil ve de 1997, amb Xavier Pomés, al capdavant de Governació. En aquella època començava el pla PENTA I el PLASEQTA a ser molt popular, puix veníem de l’incendi al reactor de Vandellòs 1, el 1989. Dos anys després l’atemptat contra REPSOL l’octubre de 1990. Tot un seguit d’accidents que van fer necessari la creació d’una nova manera d’actuar davant d’aquestes situacions per garantir la seguretat ciutadana i de l’entorn.

Tot hi que la llei ha estat actualitzada, l’últim cop el 2013, amb annexes i modificacions crec que cal fer una revisió del protocol d’actuació. Ha canviat molt la societat des del 1997, les noves tecnologies en control i sobretot en comunicació fan necessari una nova forma d’actuar davant els accidents tant de la industria química com la del sector nuclear.

Està demostrat que les sirenes no alerten a la població, com les sirenes hi ha moltes coses.

Posem-nos al dia amb seguretat i sobretot en informar a la població.

Domingo Castilla Palau

(Constantí)

Pobres hoteles

Me cuentan profesionales del sector hotelero que los hoteles de Salou, La Pineda y Cambrils están con menos de la mitad de la ocupación de camas que en junio de 2014. Han fallado los rusos. Pero, ¿no ha fallado nada más? En 2002 yo mostré mi preocupación por el aumento brutal de la oferta hotelera en la Costa Daurada. De aquellos polvos....estos lodos.

Me explico; a principios del nuevo milenio era super chulo tener las poblaciones repletas de grúas de la construcción y los alcaldes eran felices con tantas licencias de obras y con tantos hoteles nuevos. El aumento brutal de la oferta hotelera tuvo desastrosas consecuencias como la bajada de precios, el «todo incluido», el despido de miles de trabajadores del sector y la bajada brutal de la calidad de los servicios. El sector necesita una reestructuración importante porque seguir bajando los precios y la calidad equivale al cierre de muchas empresas. Solo un dato; una habitación de junio vale unas tres veces menos que la misma habitación con peores servicios en el mes de agosto. ¿Esto es normal? No. Pero lo aceptamos como durante décadas aceptamos ir a La Mili a perder el tiempo y el dinero. Y se demostró que era algo absurdo. Lo mismo pasa con los precios abusivos de las habitaciones. Mi conclusión es que o llega un cambio de 180 grados al sector hotelero o la Costa Daurada acabará como Magaluf, llena de fast food, borracheras, vomiteras y basura. Con empleados de fuera y con los beneficios del turismo volando fuera de la zona. O ya está pasando todo esto ?

Andrés J. Moreno Cañizares

(Vila-seca)

Ebullició política

Catalunya viu un moment d’ebullició política molt característic. El terratrèmol polític que ha representat la trencadissa entre CDC i UDC fa que els fets polítics es desenvolupin a una velocitat vertiginosa.

En aquests moments, tot i que encara oficialment no ha començat la campanya electoral del 27-S, l’ambient és el més semblant a una campanya dura i pura. La situació està moguda i la prova fefaent la tenim en la proliferació de les,anomenades, llistes transversals, que volen anar més enllà dels partits.

Josep M. Loste

(Portbou)

Comentarios
Multimedia Diari