Reus

Festes de Nadal

Els pobles de Tarragona 'fan campanya' perquè els clients es "quedin a comprar a casa"

Riudoms, Botarell i Montbrió volen mantenir el comerç viu. En una època en la qual l’online va a l’alça, el petit comerç es planta per mantenir-se en les llistes de la compra

Els comerços de Riudoms han amagat figures del pessebre als seus aparadors.

Els comerços de Riudoms han amagat figures del pessebre als seus aparadors.Alba Mariné Torrell

Paula Montalvo

Creado:

Actualizado:

Els pobles petits s’estan reinventant per incentivar que els veïns i veïnes facin les compres nadalenques als comerços locals. Arreu del Baix Camp es poden veure diferents iniciatives impulsades pels ajuntaments que, generalment, busquen premiar les persones que compren a les botigues del poble. Són campanyes de Nadal que volen protegir el petit comerç davant les grans empreses o les opcions en línia. 

Davant d’aquesta realitat, diversos consistoris treballen perquè la situació no sigui perjudicial per als comerços locals; ben al contrari, l’objectiu és que la gent opti per comprar al mateix poble.

La gran cistella

Una de les apostes estrella és el sorteig d’una gran cistella de Nadal formada amb productes dels mateixos comerços locals. El funcionament sol ser similar: a partir d’una compra mínima, els clients obtenen una participació mitjançant una butlleta que s’introdueix en un “bombo” per optar al sorteig. «És una campanya que la gent espera amb ganes: volen participar-hi i tenir sort en el sorteig. És una iniciativa que enganxa molt», explica la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Montbrió del Camp, Marta Puig, que organitza aquesta campanya.

Botarell és un altre dels pobles que impulsa aquesta gran cistella i la seva alcaldessa, Montse d’Anciola, assegura que «és una manera de cuidar el comerç local, que és únic i és el que manté el poble viu».

Les cistelles es fan amb productes del comerços locals.

Les cistelles es fan amb productes del comerços locals.Alba Mariné Torrell

Activitats per als més petits

El comerç de Riudoms també se suma a la gran cistella de Nadal que, edició rere edició, esgota les butlletes per participar-hi. A més, des de fa un parell d’anys organitzen una activitat per als més petits: una gimcana per buscar les figures del pessebre als aparadors dels comerços. «Hi ha famílies que descobreixen els comerços gràcies a aquesta iniciativa», celebra la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Riudoms, Imma Mestre. A més, destaca que es tracta d’una proposta molt ben rebuda, ja que «cada any hi ha més comerços que hi volen participar».

tracking