Este sitio web puede utilizar algunas "cookies" para mejorar su experiencia de navegación. Por favor, antes de continuar en nuestro sitio web, le recomendamos que lea la política de cookies.

Aprendre i jugar amb el mòbil

L'Institut Baix Camp crea l'aplicació 'PICA't', que permet als alumnes posar a prova els coneixements adquirits a classe a través d'un trivial educatiu
Whatsapp
Imatge dels alumnes de l'Institut Baix Camp utilitzant l'aplicació 'PICA't'. Foto: Alba Mariné

Imatge dels alumnes de l'Institut Baix Camp utilitzant l'aplicació 'PICA't'. Foto: Alba Mariné

L’Institut Baix Camp ha estat un dels guanyadors del concurs Mobile Learning Awards, que premia les millors iniciatives tecnològiques presentades per diferents centres de Catalunya.

El centre reusenc ha quedat primer en la categoria d’experiències educatives amb dispositius mòbils amb l’aplicació PICA’t, per l’experiència més innovadora. Es tracta d’una eina digital que permet a l’alumnat d’ESO del centre consolidar els seus coneixements a través d’un joc interdisciplinari de preguntes i respostes dissenyades pels deu departaments d’ESO i el mateix alumnat.

«El mòbil ja és una eina educativa més per construir coneixement», afirma el director del centre Josep Lluís Queralt, i destaca que cada cop està més estès el concepte gamification, és a dir, l’ús de mecàniques de joc amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració i l’esforç en diversos àmbits.

La Marina i l’Aina, tenen 13 anys i són alumnes del grup A de segon d’ESO. Les dues es mostren satisfetes amb la creació de l’app i amb les seves múltiples possibilitats per posar a prova els coneixements apresos a classe.

«És positiu utilitzar el mòbil perquè és més divertit aprendre mentre es juga», explica la Marina, mentre que per a l’Aina resulta gratificant que «a l’Institut ens deixin utilitzar el mòbil per aprendre, cosa que era fins ara impensable».

«Si poguessis doblegar un foli per la meitat 10 vegades quantes capes tindria?, The interrogative form of there was is?; Què proposa la teoria de l’evolució de Darwin?». Aquestes són algunes de les preguntes que es formulen aleatòriament a través de l’aplicació mòbil i que en 30 segons els alumnes han de respondre.

En funció de la seva agilitat la puntuació és de 3, 2 o 1 punt. «Ens motiva molt poder competir amb la resta de companys i els que més punts aconsegueixen obtenen copes», explica la Marina.

De fet, per cada 5, 10 i 30 preguntes encertades de cada categoria els alumnes poden aconseguir una copa de bronze, plata i or. L’Aina destaca que la PICA’t és una motivació per aprendre i ‘rivalitzar per ocupar les primeres posicions al rànquing de participants.

Aquesta mateixa setmana hi hagué un alumne amb 7.304 punts i un altre amb 7.103 punts. «Això demostra que l’aplicació funciona i que hi ha estudiants que hi juguen i que saben les respostes», afirma el director de l’Institut Baix Camp.

Entrenament i joc. Aquests són els dos modes disponibles a l’app. Els alumnes competeixen entre ells per aconseguir el nombre més gran d’encerts. Un total de 1.200 preguntes que aleatòriament posen a prova els coneixements dels estudiants adquirits durant el primer trimestre.

Amb les noves tecnologies no existeixen les fronteres. És per aquest motiu que l’Institut Baix Camp pensa, a mitjà o llarg termini, ampliar les possibilitats de l’aplicació. «Com que la PICA’t l’han creat els mateixos alumnes és possible estendre el seu ús a Batxillerat, realitzar lligues internes o fins i tot competir amb altres centres de la ciutat. Les possibilitats són moltes», afirma el director del centre.

Temas

  • REUS

Comentarios

Lea También