El FITT més agosarat

Noves Dramatúrgies. El Festival Internacional de Teatre de TGN se celebrarà presencial del 2 al 5 de setembre

GLÒRIA AZNARTARRAGONA

Whatsapp
El FITT més agosarat

El FITT més agosarat

La notícia cultural més important de la setmana i potser d’un estiu en què no paren de suspendre’s activitats i festivals és que el "FITT. Noves Dramatúrgies 2020" sí que se celebrarà i ho farà del 2 al 5 de setembre garantint totes les mesures de seguretat.

Així ho va explicar ahir Joan Negrié, director del Festival Internacional de Teatre de Tarragona. «Ara, més que mai necessitem cultura», manifestà Negrié. «I si no, que aixequi la mà qui durant el confinament no ha vist una sèrie, no ha llegit un llibre o no ha escoltat una cançó».

En aquest sentit, propostes des de casa, aforaments reduïts, i espectacles individualitzats són la clau per poder-lo celebrar. Una decisió agosarada per un festival avantguardista.

Tres seran les potes d’enguany, d’un certamen que no para de créixer. L’exhibició, la formació i la creació de nous projectes. Dels espectacles que s’oferiran destaca la primera producció pròpia del festival, tres estrenes absoluts i sis en l’àmbit de l’Estat espanyol.

L’asturià Rodrigo Cuevas, «el creador més inclassificable i més de moda del moment», com apuntà Negrié, serà l’encarregat d’obrir el certamen, el dimecres 2 de setembre amb Trópico de Covadonga. I serà la ballarina i coreògrafa Sol Picó qui posi el punt final amb Malditas plumas, el dissabte dia 5.

Altres actuacions són We’re not Penelope. Sobre la fidelidad, coproducció internacional de Vucciria Teatro, Teatro Bellini i Estigma i que serà una estrena mundial; Versiones parciales y erróneas de mi vida y mi gloria, de Glòria Ribera; Alone Together, de Joana Bravo o Pasos largos, de la companyia uruguaiana Coriolis, que significarà la seva presentació a Europa del teatre d’objectes.

Els seus membres, que són docents a l’Uruguai, portaran també un dels dos workshops que tindran lloc a CaixaForum Tarragona i que formen part del FITT formació.

No obstant això, una de les novetats clau d’aquesta setena edició és la primera producció pròpia del festival, Que se la mengin els coloms (i la portin a casa), un Story Walker a càrrec de l’autora tarragonina Glòria Granell Barberà.

Es tracta d’una proposta en format d’àudio que es pot descarregar i que, passejant, portarà els oients-espectadors «pels llocs més emblemàtics i coneguts de la ciutat», revelà Negrié. Compta amb les veus dels intèrprets Jordi Banacolocha, Victòria Pagès i el mateix Negrié per a la versió en català i castellà així com les veus de Nigel Planer, Ivana Miño i Pep Planas, per a la versió en anglès.

Així mateix, tot i que es manté el format presencial, s’estrenarà en streaming per la plataforma Zoom La teoría de la pelvis, del guanyador del FITT de l’any passat, Alberto Cortés i Rosa Romero. La peça s’ha creat durant el confinament per la Covid-19 i reflexiona sobre la necessitat d’activar el motor, els cossos i les pelvis en un moviment col·lectiu com a únic canvi possible.

Un espectacle que és exclusiu per a la cinquantena de persones que ja disposen de l’abonament PREFITT.

Per la seva part, The Dreamers és la tercera novetat del FITT d’enguany. Una instal·lació de Raquel Moron que es podrà visitar cada dia amb reserva prèvia al pati de l’Escola Pau Delclòs.

The Dreamers són joves menors que han travessat l’Estret des del Marroc a la recerca d’una vida millor i de fer possible els seus somnis. «Hi ha dues cases de fusta en les quals poden entrar sis persones i on els intèrprets expliquen com han arribat fins aquí. Una meravella», assenyalà Negrié, «persones lluitadores que han aconseguit els objectius».

I tot plegat amb la companyia L’Animé, que acompanyarà el públic tot el festival. A més a més de les arts escèniques, hi haurà els Workshops, els sopars d’en Pitu, les jornades professionals, els vermuts teatrals i totes les activitats consolidades en edicions anteriors.

Entrades, abonaments i informació al web: www.fitt.cat.

Temas

Comentarios

Lea También