Ponts tibetans al costat de casa

La ruta dels ponts tibetans és de fàcil accés, i permet viure una aventura per a tota la família a la Conca de Barberà

29 septiembre 2018 15:05 | Actualizado a 01 octubre 2018 15:52
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Una mica d’aventura però sense posar en risc als més petits. La ruta dels ponts tibetans de la Conca de Barberà és una excursió perfecta per fer en família, sense que hi hagi espai a l’avorriment. Els ponts de fusta i corda que pengen entre les valls i muntanyes es complementen amb pistes forestals i camins planers, i algun passatge estret entre muntanyes.

La Conca de Barberà és reconeguda per la bellesa dels seus paisatges, però aquesta ruta els permet visitar d’una manera una mica més especial. Es tracta d’una ruta senzilla, amb diverses variants, però sempre accessible per a tothom en totes elles.

Un passeig per la Conca

La ruta comença tan bon punt s’arriba al pàrquing de la localitat del Pinetell. No hi ha cap problema en deixar allí el cotxe, ja que la ruta ens permet finalitzar al mateix punt. Des d’allà cal continuar pel carrer de les Escoles fins a arribar al camí de la Riba, i girar a la dreta. Així entrem pròpiament en el camí que caldrà seguir durant tota la ruta.

A partir d’aquest punt pràcticament no té pèrdua. De fet, només cal seguir caminant pel camí principal, i seguir les típiques fites de pedres apilades al voral del camí. En un punt del camí cal agafar la bifurcació marcada com a «Esqueixa», que continua per dins del bosc. Un dels moments més especials de la ruta és l’anomenada Escletxa, una pas estret entre roques enormes, que no és perillós ni dificulta la ruta, però fa del camí una experiència una mica diferent.

L’arribada al Pont

El més especial del camí encara està per arribar. Es tracta dels ponts tibetans. N’hi ha dos que conformen el Pont de l’Esqueix. Superen una caiguda d’entre quatre i cinc metres, i es poden creuar amb facilitat, però amb precaució, ja que no es pot saltar sobre el pont i suporta un màxim de 150 quilos.

Un cop superat el primer conjunt de ponts, s’arriba al segon. Aquest passa per sobre del riu Brugent, la destinació final d’aquesta ruta, i penjant de les cordes, es converteix en la manera ideal per poder apropar-se al riu. Els ponts tibetans no són una construcció habitual a les muntanyes territori del Camp de Tarragona, i poder-los creuar potencia la sensació d’aventura però sense posar en perill als que l’estan creuant.

El riu Brugent

Així, s’arriba a la destinació de la ruta, el riu Brugent, un riu que és més sorollós que cabalós, d’aquí el seu nom. El riu es pot escoltar des d’abans d’arribar a veure’l i és un espai de calma i natura pels visitants. El riu Brugent crea diversos espais amb petites platges i gorgs que permeten descansar després de la ruta, i refrescar-se amb l’aigua transparent i clara de la muntanya. Un cop s’arriba al gorg es pot tornar pel mateix camí, que farà una lleugera pujada, i que és el camí més curt de tornada.