Pòquer de pilars caminant a Tarragona

Els Xiquets del Serrallo porten el pilar per 24 any consecutiu i els de Sant Pere i Sant Pau, els més ràpids en arribar a l’Ajuntament

24 septiembre 2019 13:57 | Actualizado a 24 septiembre 2019 15:46
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Els pilars caminant de Tarragona avalen, un any més, una de les grans tradicions castelleres de la ciutat de Tarragona que està més que consolidada. Enguay, la colla degana de la ciutat celebra 40 anys d’aquest pilar. Si més no, la diada es caracteritza per l'espectacularitat que genera entre aficionats castellers i públic en general. A banda de l’esforç i el desgast que suposa pujar les escales de la catedral, baixar-les i fer camí pel carrer Major fins arribar a les portes de l’Ajuntament.

Un any més, Xiquets de Tarragona, Jove de Tarragona, Xiquets del Serrallo i Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau ho han tornat a fer.

Per quart any consecutiu les colles de la ciutat han tornat portar els seus respectius pilars recorrent els 410 metres fins l’Ajuntament un cop finalitzades les dues rondes de castells. S'han pogut veure dos castells de vuit bàsics, la gamma alta i bàsics de set i un pilar de sis.

Tomàs Molina, padrí del pilar de Serrallo
El meteoròleg de TV3, Tomàs Molina, va apadrinar el pilar caminat dels Xiquets del Serrallo i, ahir, va formar part d’un dels grans dies de la colla del barri mariner.

Per ordre de fundació, com és tradició, les colles han iniciat el seu camí de pilars caminats.

24 pilars caminats consecutius

Els que poden presumir que porten 24 anys assolint el pilar caminat sense caure són els Xiquets de Serrallo.

A falta de tres minuts per dos quarts de tres, els de la camisa blaumarí donaven el tret de sortida al seu pilar pujant per les escales de la catedral.

El trancurs del pilar pel carrer Major ha anat ajustant les mans cada vegada millor. A l’alçada del carrer Cavallers han fet un canvi de baix totalment controlat i molt àgil. A l’entrada a la plaça de la Font han agafat velocitat i comoditat per encarar la recta final.

En 9 minuts i 56 segons han arribat a les portes de l’Ajuntament sota crits d’un compte endavant per part de la formació celebrant el 24è consecutiu i la 33ena vegada del seu historial.

Com és habitual, els del barri mariner li tenen un especial apreci a aquest pilar i, cada any, alguna personalitat destacada l’apadrina. Enguany ha estat el meteoròleg de TV3 Tomàs Molina, a qui s'ha pogut veure fent pinya en els dos castells de la diada prèvia i seguint en directe el pilar.

Velocitat de la llum dels CCSPISP
Els que s’enduen el mèrit de ser els més ràpids en assolir aquest repte són la Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau.

Com ja és habitual, tot i ser els últims en sortir, els Verds es caracteritzen per la seva gran agilitat que hi tenen sobre aquesta estructura amb un molt bon domini sobre el pilar.

La pujada i baixada de les escalesl'han fet amb una gran gestió que no ha fet perillar l'estructura en cap moment. Han agafat un ritme molt més elevat i amb diferència un cop baixats els esglaons per afrontar el camí del carrer Major.  A l’alçada del Carrer Cavalleria, han fet un canvi de baix i han recuperat el ritme. Sense aturador, han afrontat l’últim tram entrant a la plaça de la Font recuperant agilitat. Una velocitat que han sabut frenar molt bé per alçar els últims quatre esglaons i ho han fet amb molta concentració i delicadesa.

Sota aplaudiments de la plaça, han creuat la meta amb 6 minuts i 48 segons conformant-se com la colla més ràpida.

40 anys de pilar caminat
Tot i no ser els més ràpids, els matalassers estaven d’aniversari. Enguany celebren el 40è pilar caminat del seu historial.

A un quart de tres de la tarda, els Xiquets de Tarragona han estat els encarregats de donar el tret de sortida, per ser la colla degana de la ciutat, als pilars caminant alçant el seu sota gran expectació.

Han mantingut molt de control en la baixada dels 19 esglaons i un ritme molt calmat i segur mentre feia camí pel carrer Major. Poc a poc han agafat velocitat, just quan arribaven en el moment delicat de la baixada de la Misericòrdia per encarar el tam final.

La plaça de la Font i els espectadors els han rebut amb gran alegria quan han arribat en 7 minuts i 52 segons davant l’Ajuntament per quart any consecutiu.

Cal destacar que els matalassers han estat l’única formació que no s'ha detingut en cap moment al llarg de tot el seu recorregut per fer canvis de baixos i han mantingut l’estructura intacte fins al final.

Quart pilar consecutiu de la Jove
Els del Cós del Bou han seguit l’ordre de fundació i han alçat mans quan faltaven deu minuts per dos quarts de tres del mig dia.

Han fet una baixada d’escales molt pausada i lenta per marcar seguretat i arribar a la plaça de les Cols amb garanties. Poc després de sortir d‘on havien actuat anteriorment, s'han aturat per fer un canvi de baix. Han romangut parats força estona. Un cop han recuperat el ritme, han anat avançant, però amb falta d‘agilitat.

Han fet un altre canvi de baix a l’alçada prèvia a l’entrada a la cantonada de la baixada de la Misericòrdia i han afrontar l’últim tram.

En 8 minuts i 26 segons han pujat els quatre últims esglaons de l’Ajuntament també per quart any consecutiu.