370 ebrencs podran fer-se les proves d'ADN per trobar un familiar desaparegut
De moment ja hi ha més de 5.000 persones inscrites arreu de Catalunya al programa per a l´extracció de mostres genètiques per tal d´encreuar-les amb les de les restes de les fosses comunes

Imatge de la reunió dels alcaldes del territori amb la directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament, Carme Garcia.
Ahir els alcaldes del territori van poder assistir a la presentació del programa d’Identificació genètica de desapareguts durant la Guerra Civil i la dictadura franquista, en una jornada presidida per la directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament, Carme Garcia.
De moment ja hi ha més de 5.000 persones inscrites arreu de Catalunya al programa per a l’extracció de mostres genètiques per tal d’encreuar-les amb les de les restes de les fosses comunes. Garcia va explicar ahir que d’aquesta xifra, 370 són persones de les Terres de l’Ebre.
Precisament Garcia va apuntar que el programa està molt «compromès amb les Terres de l’Ebre, pel que van suposar per aquell moment històric».
El programa ja ha arrencat la campanya per informar els registrats d’on han d’adreçar-se per fer-se les proves d’ADN. S’ha començat per la gent més gran, els germans dels desapareguts, i pròximament es continuarà amb els fills i, finalment, els néts.