Reus

Incidència

Un poble de Tarragona, sense cobertura des de fa un mes

La torre on hi ha les antenes de telefonia ha patit una avaria elèctrica que afecta principalment a la companyia Movistar. No hi ha data prevista per a la seva reparació

L’avaria de l’antena de Movistar està afectant a un gruix important dels veïns de Vinyols i els Arcs.Alba Mariné

Creado:

Actualizado:

El municipi de Vinyols i els Arcs fa un mes que està incomunicat: han perdut la cobertura mòbil i d'internet a causa d’una incidència elèctrica a la torre que dona servei als telèfons del poble. Es tracta d’una avaria que afecta sobretot la cobertura mòbil i la connexió wifi, però la línia fixa i internet per cable també pateixen caigudes.

Aquesta incidència es va registrar el passat 7 d’agost, és a dir, ara ja fa un mes, i afecta principalment la companyia Telefònica-Movistar. Des de llavors, veïns, empreses i el mateix Ajuntament han presentat diverses reclamacions que, de moment, no han tingut resultat.

Problemes amb la cobertura

Xavi Gallego, regidor de Transformació i Digitalització de l’Ajuntament de Vinyols, ha explicat al Diari que l’avaria es va detectar fa un mes, encara que “ja hi havia veïns que es queixaven de la cobertura des de feia més temps”. El poble compta amb una torre on es concentren les antenes de totes les companyies. La torre és propietat d’Orange, però actualment està gestionada per una altra empresa, Totem.

Segons Gallego, uns primers tècnics van assegurar que la gran càrrega d’usuaris podia estar provocant problemes a l’antena. Dies més tard, però, van descobrir que una instal·lació s’havia fet malbé i això havia acabat afectant una de les antenes: la de Movistar.

El Diari s’ha posat en contacte amb Movistar, la companyia que, segons els veïns, concentra la major part dels afectats. L’empresa admet que existeix una avaria a la població, però responsabilitza l’empresa gestora de la torre: assegura que hi ha un problema elèctric que afecta la seva antena i remarca que ja ha presentat la reclamació pertinent. Des de l’Ajuntament expliquen que no saben el nombre de veïns afectats per aquesta avaria per la protecció de dades, però que és un gruix important de la ciutadania vinyolenca.

“Quan va començar a fallar la cobertura, no sabíem ben bé què passava. Preguntant als veïns vam veure que el punt en comú era que tots eren clients de Movistar. Així vam lligar caps i vam comprovar que l’avaria afectava només una companyia”, explica Gallego. Lamenta també que, en posar-se en contacte amb l’empresa, els diguessin que no havien rebut cap reclamació de clients, “tot i que nosaltres sabíem que molts veïns ja s’havien queixat”.

Davant la manca de resposta, a finals d’agost (quan ja feia dues setmanes que el poble estava sense servei) l’Ajuntament va emetre un comunicat animant els veïns afectats “a trucar a les operadores i fer constar les afectacions, ja que com més incidències es registrin, més pressió podrem fer perquè s’agilitzi la solució”. Malgrat aquesta crida i les desenes de reclamacions, la incidència encara no s’ha resolt.

Afectació en la població

Jaume Amorós és el propietari dels terrenys on hi ha la torre amb les antenes. «Això passa cada estiu. Fins i tot, fa dos anys es va incendiar un cable», explica. Ell assegura que els tècnics que van a arreglar tota la instal·lació fan reclamacions a les empreses perquè hi posin més potència elèctrica perquè, si no, no solucionaran mai aquesta mancança

Concepció Noguès és apoderada de Francesc Rodríguez González SL, una empresa del sector de la construcció amb una petita oficina a Vinyols. Ells també pateixen aquesta avaria, ja que “avui dia tothom es mou amb el mòbil, amb trucades i internet; és essencial per a una empresa”.

Explica que, quan va començar el tall, van donar uns dies de marge perquè es resolgués, “perquè ja havia passat altres vegades que ens havien deixat incomunicats tres o quatre dies”. Però en veure que el problema s’allargava, van presentar una reclamació. “Des que la vam posar no ens han donat cap explicació. L’únic que rebem és un missatge automàtic dient que ens ofereixen dades d’internet il·limitades mentre duri l’avaria. Però això no em serveix de res si no tinc cobertura”, lamenta.

L’empresària i veïna denuncia que “encara que siguem un poble petit, no estem pas perduts, estem ben comunicats, i no hauríem de rebre aquest tracte”.

Per la seva banda, des de l’Ajuntament també critiquen la deixadesa de les empreses implicades: “Avui en dia es necessita el telèfon per a tot: per rebre visites del metge, per als comerços que han d’atendre clients... És un gran problema”.

Movistar remarca que continuen reclamant a l’empresa la reparació de la incidència, però no tenen previsió de la data en que es podrà solucionar perquè no depèn directament d’ells.