Vitivinícola
El Priorat celebra "la millor" edició de la Barcelona Wine Week
La gran afluència de gent i l'alta activitat dels cellers presents fa pensar en una bona repercussió en l'àmbit econòmic
Visitants a la Barcelona Wine Week.
La Barcelona Wine Week tanca portes aquest dimecres amb uns 30.000 assistents, un 20% d’ells internacionals provinents de més d’una setantena de països. Els cellers del Priorat s’han mostrat molt satisfets amb l’afluència que han tingut per la zona i esperen tenir una bona repercusió.
Catalunya
Tarragona brillará en la Barcelona Wine Week con sus bodegas y denominaciones de origen
Bàrbara Batalla
La presidenta de la DO Montsant, Pilar Just, ha assegurat que ha estat «la millor» edicció de la Barcelona Wine Week que han viscut. «El passadís de la DOMontsant estaven especialment plens durant tots els dies. Totes les cases que estaven presents han fet molts contactes amb empreses i han mostrat les seves noves anyades. Esperem que l’activitat d’aquests dies es converteixi en bones vendes en un futur», diu la presidenta.
Aquesta mateixa bona valoració la fa Salustià Álvarez, de la DOQ Priorat. Explica que qualsevol fira en aquest àmbit és positiva per a fer-se veure: «La BWW és un aparador per a tots nosaltres. No només hem quedat contents per l’afluència i els contactes que els petits cellers han pogut fer, sinó que també hem quedat satisfets perquè hem vist que internacionalment encara hi ha molt interès per la comarca del Priorat.
Bona assistència
A banda de la suma de 30.000 assistents, el saló vitivinícola ha comptat amb 1.350 cellers, amb 90 denominacions d’origen i un augment del 25% en els compradors internacionals convidats per l’organització. De fet, hi ha hagut 962 professionals procedents dels Estats Units, països del Mercosur, Alemanya, la Xina, Països Baixos, l’Índia o Indonèsia.
Segons el president del saló, Javier Pagés, es constata "el gran salt internacional" per potenciar l'exportació del vi espanyol i mostrar la "riquesa i singularitat" dels diversos territoris vitivinícoles. L'impacte econòmic del saló a Barcelona s'estima en uns 17 milions.
El saló també ha comptat amb la participació de grans marques i petits cellers, i en total es calcula que s'han generat milers de contactes i prop de 13.700 reunions de negoci. L'objectiu, de fet, és el de fomentar nous mercats d'exportació per als productors locals.