<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

«Com aniran les obres del carrer Ample de Reus?» Berasategui respon

Consultori de la regidora. La responsable d’Urbanisme atendrà preguntes sobre la transformació d’aquest àmbit de la ciutat cada dijous al Centre Cívic Gregal

13 febrero 2025 21:56 | Actualizado a 13 febrero 2025 22:00
Se lee en minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
Comparte en:

Temas:

Les obres per pacificar el carrer Ample ja estan en marxa i s’allargaran fins al març del 2026. La intervenció, amb una inversió de 2,3 milions, és una de les més ambicioses del mandat. I, amb la seva posada en marxa, han sorgit inquietuds, dubtes i també queixes. La regidora d’Urbanisme, Marina Berasategui, i la tècnica responsable del projecte atendran tots els dijous, de les 16.30 a les 17.30 hores, al Centre Cívic Gregal, qualsevol pregunta.

Avui hi ha hagut una primera presa de contacte: una desena de veïns i comerciants de la zona han plantejat qüestions al voltant de l’afectació dels treballs, la mobilitat un cop aquests culminin, els acabats de la reforma o el futur del comerç.

«Afrontar una obra així és la gestió de tot un procés i la planificació no sempre es compleix perfectament des del primer dia. Tenim confiança, però no ens relaxarem. Estem aquí per a vosaltres. Volem generar una relació estreta i anar resolent el que vagi apareixent. No volem que hi hagi cap percepció que és difícil parlar amb l’Ajuntament», ha apuntat la regidora.

El sistema de restricció del trànsit i el sentit de la circulació en aquest àmbit ha estat un dels temes que ha generat més interès. Berasategui s’ha compromès a sol·licitar un informe tècnic. Del tancament, ha precisat que «seguirà un règim horari». Igualment ha quedat pendent d’acabar d’informar del detall de les afectacions durant les feines.

La manca d’aparcament també s’ha posat damunt de la taula. «Falten llocs per estacionar. El pàrquing de la Llibertat sempre està ple. Si fem que pel carrer Ample hi passin només vianants, llavors l’hem de fer més atractiu. Si no, la gent que no pugui deixar el cotxe per aquí no vindrà», ha apuntat un veí. «Hi va molta gent que viu als afores i que, si veu que se li complica aparcar, buscarà un pla b», ha dit un altre dels residents de l’entorn.

«Les terrasses de bar es distribuiran diferent?». Amb l’actuació entre la Llibertat i el Condesito, sembla que sí que hi haurà canvis. «Tinc una invalidesa i necessito arribar en cotxe fins a casa meva. Com ho podré fer?». La reordenació de la mobilitat preveurà casos d’aquest tipus i Berasategui ha precisat que les restriccions que s’aplicaran «no són per a la gent que viu i treballa» al carrer Ample i el voltants, sinó «per a la que hi passa».

«Els vianants hi podran passejar i serà més segur per a la canalla», ha afegit la responsable d’Urbanisme de l’Ajuntament. La bici ha aparegut en les consultes. Alguns comerciants han demanat facilitats per anar pedalant i més aparcaments. I, en el capítol de la seguretat, ha sortit la situació de la Fonda Suïssa.

El precedent de les obres de la plaça del Víctor i les demores que van arrossegar preocupa el veïnat. Així com el fet que «des de llavors, hi ha locals que es mantenen buits».

Comentarios
Multimedia Diari