L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) proposa proclamar unilateralment la independència de Catalunya si l’Estat impedeix la celebració d’un referèndum d’autodeterminació. Aquesta possibilitat figura en la ponència per actualitzar el full de ruta sobiranista que serà votada per l’ANC en la seva assemblea general el pròxim 29 d’abril a Sabadell.
La proposta de la ponència analitza diversos escenaris possibles. L’ANC s’haurà de posicionar sobre què caldria fer si hi hagués «una ingerència» del Govern espanyol en les institucions catalanes que provoqués «una impossibilitat fÃsica de fer el referèndum». En aquest supòsit, segons indicà l’ANC en un comunicat ahir, seran organitzades «les mobilitzacions necessà ries perquè el Parlament de Catalunya, com a dipositari de la sobirania del poble català , aprovi la llei de transitorietat jurÃdica i proclami la independència» obeint «el mandat democrà tic atorgat pels ciutadans a les eleccions» del 27S.
«Les actuacions estratègiques se centraran en tres punts: la mobilització ciutadana, l’activitat de l’Assemblea d’Electes de Catalunya (Aecat) –ja creada– i la proclamació de la independència», precisa el text de la ponència.
L’ANC analitza també quina resposta hauria de donar-se si es produÃs la inhabilitació «del president o de qualsevol cà rrec electe del Govern o del Parlament», aixà com si l’Estat intervé l’autonomia. Conclou que l’Assemblea d’Electes de Catalunya (Aecat) s’hauria de reunir i «assumir la mà xima representació legÃtima, sobirana i institucional per completar el procés d’independència».
Junqueras: ‘El farem’
El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, refermà ahir el seu compromÃs pel referèndum, descartà eleccions a curt termini, i va preveure que la independència de Catalunya arribi al Tribunal de la Haia. «Com sempre, estem a favor del referèndum, el farem», recalcà a Rac1, després d’apuntar que el Govern ho té tot encarrilat i que la pregunta, en tot cas, hauria de ser què farà l’Estat per impedir-ho.
Junqueras assegurà que el referèndum es farà seguint tots els passos legals per quan arribi el dia que «ens observin des de fora». «Un dia haurem de dir a la Haia que ho vam fer tot bé. Estic convençudÃssim que s’hi arribarà », insistÃ.
Divisió d’actius i passius
«Farem el referèndum i el guanyarem, i després negociarem la divisió dels actius i passius amb l’Estat», assegurà el també conseller d’Economia, convençut que Espanya voldrà negociar l’endemà per no sortir perjudicada de la separació.
«Posaran totes les dificultats del món, però nosaltres serem capaços de trobar solucions. Si apliquen l’estat de setge, ja veurem com ho afrontem», va dir Junqueras, que recalcà que totes les eines que utilitzi el Govern estaran lligades a la capacitat de mobilització dels catalans.
Després de titllar de «terrible» la sentència del 9N i també tots els casos de corrupció, el vicepresident considerà que no li toca jutjar ningú i que el finançament irregular no afecta tots els partits, i posà ERC com a exemple. «Prefereixo creure’m el que diu Artur Mas que el que diu Fèlix Millet. Si no ha passat res, ho celebraré», va dir.
L’ANC vol declarar la independència si l’Estat impedeix el referèndum
És el que proposa a la ponència per actualitzar el full de ruta sobiranista que es votarà el 29 d’abril a Sabadell. Junqueras descarta eleccions i preveu que la independència arribi a la Haia
19 mayo 2017 15:59 |
Actualizado a 23 mayo 2017 09:23

La presidenta de l’AMI, Neus Lloveras; el d’Òmnium, Jordi Cuixart, i el de l’ANC, Jordi Sà nchez, al novembre. ACN
Se lee en
minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este
enlace.
Comparte en:
Temas:
Comentarios