Costa

Salou volarà al límit de la barrera del so

L’espectacle aeri més gran d’Espanya es veurà des de les platges del 19 al 21 de setembre.

L’Hispano HA-220D Super Saeta sobrevolarà aquest setembre la Costa Daurada.Cedida

Mónica Pérez

Creado:

Actualizado:

Més de 25 avions civils, històrics i militars; almenys vuit helicòpters acrobàtics, militars i de salvament marítim; i prop d’11 hores de vol. Són les xifres de la Festa al Cel, l’espectacle aeri més gran d’Espanya que ha triat la capital de la Costa Daurada per iniciar una nova etapa després que la Covid l’obligués a parar. La 28a edició de la cita, organitzada per l’Aeroclub Barcelona-Sabadell, s’enlairarà a Salou del 19 al 21 de setembre. Espera atraure unes 250.000 persones amb tres dies d’exhibicions. I promet una experiència inoblidable: el Sunset Airshow, una tarda plena d’acrobàcies aèries, llums LED, fum de colors i pirotècnia durant la posta de sol.

El festival s’estrenarà el divendres 19 de setembre amb els entrenaments de les aeronaus. L’endemà, dia 20, les platges de Salou acolliran activitats familiars i, al vespre, serà el torn del Sunset Airshow. El més impressionant arribarà el diumenge 21, amb les maniobres principals, demostracions d’alt nivell i avions de combat o d’extinció d’incendis, aeronaus elèctriques i tecnologia puntera. A peu de platja hi haurà simuladors de vol. I a la Festa al Cel també es podran veure –des de les platges de Ponent i Llevant–, a més d’avions, globus aerostàtics, parapents i paramotors.

El pilot Juan Bengoechea.Cedida

Entre els pilots que sobrevolaran Salou hi ha Juan Bengoechea, destinat a la base d’Albacete i amb 10 anys de carrera, membre d’una nissaga de l’aviació. Pilotarà una de les aeronaus més avançades del món, l’Eurofighter Typhoon. «Volaré gairebé al límit de superar la velocitat del so, al voltant de 1.200 km/h», explica. I és que la Festa al Cel promet «vols de molta velocitat, vols invertits i acrobàcies de tota mena».

«Les exhibicions aèries aniran en paral·lel a la línia de costa. Les platges seran el centre de tot. I tothom gaudirà de les demostracions», avança Bengoechea, que explica que els pilots es preparen al llarg de tot l’any i ja coneixen el cel de Salou gràcies als simuladors.

tracking