L’Ajuntament de Gandesa ha finalitzat la primera fase de rehabilitació del Palau del Castellà, un edifici medieval declarat Bé Cultural d’Interès Nacional des de 2009. Els treballs valorats en 244.000 euros han consistit en el condicionament de les dues sales principals de l’edifici –la del delme i la del Castellà– per a usos culturals. Així s’hi han col·locat serveis, equips audiovisuals, un nou paviment a la sala superior, s’ha reformat el sostre de la planta inferior i s’ha millorat l’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda.
A banda, s’han col·locat dues plantes de vidre a les dues portes del palau per a permetre la visió de l’interior de l’edifici des de l’exterior i així potenciar l’interès turístic de la vila.
En una segona fase, es preveu restaurar les façanes del palau i obrir una placeta al costat de l’edifici tot aprofitant l’espai d’uns corrals, avui en situació precària, i que seran adquirits pel consistori. El conseller de la Presidència, Francesc Homs, va visitar ahir els treballs de millora.