Animals
Prades, a punt pel Concurs Internacional de Gossos d’Atura
El certamen tindrà lloc el diumenge 3 d’agost, però les activitats començaran ja el dissabte amb una jornada plena de propostes per a tots els públics

Imatge d'arxiu del Concurs Internacional de Gossos d’Atura
Prades acollirà aquest cap de setmana, els dies 2 i 3 d’agost, la 36a edició del Concurs Internacional de Gossos d’Atura, una cita consolidada que ret homenatge a la tradició del pastoreig i posa en valor la tasca dels pastors en la prevenció d’incendis forestals, gràcies al manteniment del sotabosc.
El certamen, que se celebra ininterrompudament des de 1988, excepte durant els anys de pandèmia, tindrà lloc el diumenge 3 d’agost, però les activitats començaran ja el dissabte amb una jornada plena de propostes per a tots els públics.
Activitats prèvies: dissabte 2 d’agost
La programació s’iniciarà dissabte a les 11 h amb un taller gratuït de llana a càrrec de Laia Aguilà, a la Plaça Major, que s’allargarà fins a les 20 h. A més, els visitants podran presenciar una demostració d’esquilada tradicional d’ovelles.
A les 20 h tindrà lloc un maridatge de vins i formatges al Jardí del Rector. Els cellers Totò Marquès i Vega Aixalà oferiran vins que s’acompanyaran amb formatges de Capafonts, la Febró, Vimbodí i la Selva del Camp. L’activitat estarà conduïda per l’Esther Gurí, propietària del restaurant Casa Gurí de la Masó. Les places són limitades i les entrades es poden adquirir a l’Oficina de Turisme per 23 euros.
Diumenge 3 d’agost: dia del concurs
El diumenge, a partir de les 8:30 h, s’obriran les portes del camp de futbol municipal, on es podrà degustar un esmorzar de brasa per 5 euros. A les 10 h començarà el concurs, en què una dotzena de pastors provinents de diversos punts del territori i de França demostraran les habilitats dels seus gossos en el control del ramat.
Participants confirmats (fins al 29 de juliol):
- José Maria Pleguezuelos – La Canonja (Catalunya)
- Moisès Tarrés – Viladrau (Catalunya)
- Mireia Colonques – Muntanyola (Catalunya)
- Gemma Serra – Avià (Catalunya)
- Víctor García – Lliçà d’Amunt (Catalunya)
- Juli Bayot – Ares del Maestrat (País Valencià)
- Miquel Adrover – Felanitx (Illes Balears)
- Paul da Silva – França
- José Escaño – La Muela (Aragó)
- José Ramón García – Sodupe (Euskadi)
- Arnau Requesens – L’Albiol (Catalunya)
Desenvolupament del concurs
El concurs consta de dues proves. En la primera, el gos ha de passar el ramat entre unes banderes i conduir-lo cap al pastor, fent-lo passar per una portella. El ramat s’ha de quedar quiet dins d’un cercle mentre el pastor extreu l’esquella d’una de les ovelles. Posteriorment, el pastor condueix el ramat fins a la mànega i el fa entrar al corral, tancant la porta.
En la segona prova, els pastors amb millor puntuació hauran de recollir el ramat, portar-lo davant seu i dirigir-lo cap al corral, fent-lo entrar i sortir a voluntat, mostrant així el grau d’obediència i control del gos.
Les entrades per assistir al concurs es podran adquirir el mateix dia a l’entrada del camp de futbol per 5 euros.