Invertiran 224.000 euros en urbanitzar el principal accés al nucli de la Cirera, a Llorac
No hi ha voreres i en alguns trams l’asfalt està deteriorat pel pas de vehicles i per les glaçades. Les obres duraran quatre mesos i mig

L’entrada principal a la Cirera dóna accés a l’església de Sant Marc.
La Cirera és una pedania del municipi de Llorac. S’hi arriba per la via local TV-2243 després de deixar la carretera T-224, que va de Llorac a Santa Coloma de Queralt. Ara, un projecte preveu la urbanització de la principal entrada aquest nucli de població – situat a 750 metres sobre el nivell del mar–, al llarg d’uns 200 metres. La necessitat d’aquesta actuació, segons l’Ajuntament, ve imposada pel fet que aquest carrer d’accés al nucli de població no disposa de voreres en cap dels dos costats. És per aquest motiu que es proposa mitjançant el present projecte, la pavimentació de les voreres i serveis dins l’àmbit d’actuació per tal que garanteixin unes correctes condicions de seguretat, durabilitat i salubritat, a l’hora que quedin integrats a la xarxa de vialitat consolidada del municipi.
La pavimentació d’aquest accés ve motivat pel fet de que l'Ajuntament ha decidit millorar la seguretat en la mobilitat de vianants degut a la cessió d'aquest tram de carretera per part de la Diputació al sol·licitar la seva reversió, passant a ser incorporada com a carrer del nucli poblacional de la Cirera.
El tram afectat va des de l’accés al nucli fins arribar a l’església de Sant Marc. Està previst conservar la major part del paviment asfàltic realitzant un tall longitudinal als dos costats del vial i enderrocat la part sobrant. Les voreres es projecten amb llamborda de trànsit En el tram de carrer a l’alçada de la zona de allotjament es preveu rebaixar el nivell del paviment existent.
El projecte preveu la creació d’un nou ramal de la xarxa municipal de distribució d'aigua –l’actual xarxa es de fibrociment– , per tal d’anellar la xarxa municipal i evitar caps de xarxa sense continuïtat. D’aquesta manera també es podrà preveure la col·locació d’un hidrant a la zona tot i que no complirà amb els requeriments mínims ja que la xarxa municipal hi ha trams que no disposen del diàmetre suficient per abastir dos hidrants. Això quedarà pendent de la seva substitució en un futur quedant fora de l’àmbit d’aquest projecte, a més també caldrà projectar un nou dipòsit amb la capacitat per a dos hidrants.
Es preveu també la instal·lació d’interceptors i d'embornals per a drenatge d'aigües pluvials, a diversos punts de l'àmbit d'actuació es connectaran a la xarxa existent de sanejament. S’executaran nous pous de sanejament o l’adaptació dels existents.
També es contempla el soterrament de la xarxa de subministrament elèctric de baixa tensió seguint les especificacions marcades per la companyia amb la projecció de dos ramals a banda i banda de vores. La nova xarxa serà soterrada amb entrada i sortida a la caixa de distribució per a urbanitzacions.
L’alcalde, Jordi Canela, apuntava al Diari que al nucli hi viuen sis veïns, deu el cap de setmana. Els treballs, que han d’estar acabats el juliol de 2023, tenen un termini d’execució de quatre mesos i mig. El pressupost de licitació és de 224.277 euros i es compta amb una subvenció del PAM de la Diputació de 105.000 euros.