La multinacional Premier Tech s’instal·la a Amposta i crea 75 llocs de treball
La planta estarà dedicada a la fabricació de productes i infraestructures de tractament d’aigües, en uns terrenys de 40.000 metres quadrats al polígon industrial de l’Oriola

La multinacional Premier Tech s’instal·la a Amposta i crea 75 llocs de treball
Nou anunci d’implantació industrial a les Terres de l’Ebre. La multinacional del Quebec Premier Tech Water and Environment ha escollit el polígon l’Oriola d’Amposta per obrir una nova planta a Europa, que generarà 75 llocs de treball, 50 direcres i 25 més corresponents a una empresa auxiliar.
L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, ha confirmat que directius de la divisió de la multinacional dedicada al tractament d’aigües o la gestió de residus sòlids es van traslladar dimarts a la capital del Montsià per formalitzar l’opció de compra sobre uns terrenys de 40.000 metres quadrats del polígon de l’Oriola. Segons detalla Tomàs, d’aquesta manera culminen dos anys de treballs de l’Ajuntament per a una implantació que va quedar temporalment aturada per la guerra d’Ucraïna. Es tracta de la primera planta a l’Estat espanyol de la companyia, que pretén cobrir les necessitats del sud de França, l’est de la península i el nord d’Àfrica.
Després de la compra dels terrenys, ara es procedirà a la construcció de la nau i tota la infraestructura, amb la previsió d’iniciar l’activitat a finals del proper 2024. «És una empresa molt solvent, té unes 50 plantes arreu del món, 1.500 treballadors i l’any passat va facturar 1,1 bilions», remarcà l’alcalde.
La seva activitat se centrarà en la fabricació de productes per a la recollida aigües pluvials en gran format (com ara a rotondes), fosses sèptiques per a zones residencials, o grans dipòsits per a depuradores municipals i industrials. «I ho fa des d’un punt de vista molt circular, treballant per exemple amb un producte filtrant que està fet de crosta de coco», explica Tomàs.
Els 75 llocs de treball directes i indirectes són, a més, qualificats. Així, es demandarà personal amb formació professional en manteniment electromecànic, entre d’altres perfils. Tomàs, que és també director dels serveis territorials del Departament d’Empresa a les Terres de l’Ebre, explica que l’empresa comptarà amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) si requereix formació específica per a la plantilla.
«Per a Amposta suposa un salt important», ha subratllat, tot remarcant que aquesta arribada, juntament amb la del grup Nath a les antigues instal·lacions d’Antaix, permetrà revitalitzar l’activitat al polígon l’Oriola. «És un bon anunci per a la ciutat i també en el marc de les Terres de l’Ebre, que confirma la bona dinàmica que estem tenint, d’empeses que volen intal·lar-se aquí», assegura.
El polígon industrial l’Oriola s’ampliarà perquè està esgotant el sòl disponible. foto: Joan Revillas
L’empresa s’ubica a l’última fase que queda per urbanitzar al polígon l’Oriola, la dotzena. Una urbanització que impulsarà ara l’Ajuntament, sufragada pels propietaris de les parcel·les. El projecte ja s’està redactant i l’obra compta amb un pressupost d’1,4 milions d’euros.
Per millorar la seua competitivitat, des del Consistori s’han compromès també a portar el gas al polígon, que ja disposa de fibra òptica, entre d’altres serveis.
El consistori també accelerarà ara l’ampliació prevista d’aquest polígon industrial, situat a tocar de la carretera N-340. I és que la setmana que ve es ven l’última parcel·la pública que li queda a l’Ajuntament, segons detalla l’alcalde.

Representants de l’Ajuntament d’Amposta i de l’empresa quebequesa.