Ebre

Equipaments

Comencen les obres d’adequació del popular “pàrquing dels camions” a l’Ametlla de Mar

El projecte compta amb un pressupost de 264.000 euros i els treballs es desenvoluparan en dues fases

L'aparcament està ubicat a l’Avinguda Part de Cala, just a l’entrada de l’Ametlla de Mar

L'aparcament està ubicat a l’Avinguda Part de Cala, just a l’entrada de l’Ametlla de Marcedida

Creado:

Actualizado:

Aquesta setmana comencen les obres d’adequació de l’aparcament situat a l’avinguda Part de Cala, a l’entrada de l’Ametlla de Mar, una esplanada coneguda popularment com el “pàrquing dels camions”, al costat de l’AP-7.

Amb un pressupost total de 264.000 euros, el projecte s’inclou dins el Pla de Sostenibilitat Turística “La Cala més natural”, finançat amb dos milions d’euros procedents dels fons europeus Next Generation. L’espai, que enguany ha registrat un ús rècord arran de l’aplicació de la zona blava al nucli urbà, es transformarà en un aparcament dissuasiu per a vehicles i autocaravanes.

L'aparcament comptarà amb 130 places per a turismes, una desena per a camions i espais destinats a autocaravanes

Els treballs es desenvoluparan en dues fases. La primera, amb un cost de 125.000 euros, preveu la pavimentació de l’esplanada, la instal·lació de l’enllumenat públic i la posada en marxa d’un sistema per al tractament d’aigües brutes procedents d’autocaravanes. L’objectiu és facilitar una mobilitat més sostenible, reduint l’alta concentració de vehicles al centre i a les cales, i promovent l’ús del transport públic, la bicicleta o els desplaçaments a peu.

En una segona fase, es preveu la instal·lació d’un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics i aparcaments específics tant per a cotxes elèctrics com per al futur mini bus turístic, que connectarà el centre amb cales i urbanitzacions. Aquest nou servei, també emmarcat en els fons Next Generation, entrarà en funcionament la pròxima temporada turística.

També s’hi habilitaran escales laterals per facilitar l’accés a peu des del nucli urbà. Quan finalitzin les obres, l’aparcament comptarà amb 130 places per a turismes, una desena per a camions i espais destinats a autocaravanes, amb serveis d’aigua, sanejament i recollida de residus.

tracking