Baix Ebre
La neteja de la via pública: nou motiu d'enfrontament entre el govern de Tortosa i Junts
El grup de l’oposició denuncia la «deixadesa» en què es troba la ciutat i l’alcalde explica que s’ha encarregat una auditoria externa del servei

Contenidors de la brossa a Tortosa.
L’estat dels carrers de la ciutat i l’incompliment del contracte de neteja enfronten de nou el govern municipal de Tortosa i el principal grup de l’oposició, Junts per Tortosa. La portaveu de Junts, Meritxell Roigé, ha denunciat «l’estat de deixadesa que pateix la ciutat, que afecta tant el centre històric com tots els barris i pobles». «És una evidència que Tortosa està més bruta que mai», un fet que segons explica, els fan arribar contínuament els veïns i veïnes dels diferents barris. «Els contenidors estan desbordats, les papereres plenes, la brossa s’acumula, les fulles col·lapsen embornals i voreres, els excrements d’animals estan per tot arreu… i estos són només alguns dels exemples més visibles d’una situació insostenible», ha denunciat.
Roigé també ha assenyalat que «en el cas dels contenidors de poda, sovint només es retiren després que la ciutadania ho denunciï a les xarxes socials».
Tot i que es tracta d’un servei externalitzat, Junts per Tortosa recorda que «això no eximeix l’Ajuntament de la seva responsabilitat». En aquest sentit, Roigé ha remarcat que «cal fer seguiment i exigir el compliment del contracte, assegurant que surten tots els vehicles previstos, que es compleixen els horaris i que tota la plantilla treballa en la seva totalitat».
L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha explicat que el govern municipal ha encarregat una auditoria externa sobre el compliment del plec de condicions del contracte de neteja per part de l’empresa adjudicatària, Acciona. Segons recorda, es tracta d’uns incompliments que no serien nous, ja que es van donar també durant l’anterior govern de Junts, «però és l’actual govern el que ha pres la iniciativa per resoldre la situació». Si l’auditoria demostra els incompliments, s’aplicaran penalitzacions a l’empresa. A més, segons l’alcalde, s’ha intensificat la lluita conta l’incivisme amb sancions.