Televisió
La CCMA rectifica i recupera les marques de TV3 i Catalunya Ràdio
La Corporació admet l’error i torna a permetre l’ús de les marques històriques després de la polèmica pel rebranding sota el paraigua 3CatInfo. Més de 700 treballadors i extreballadors reclamen preservar la identitat pròpia dels mitjans

Antic logotip de TV3 sobre els estudis de Sant Just
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha fet marxa enrere en la seva estratègia de marques i ha anunciat una rectificació parcial en la gestió dels segells de TV3 i Catalunya Ràdio.
La direcció ha informat als comitès d’empresa i als consells professionals que es recuperarà la signatura tradicional en les cròniques i que els micròfons tornaran a lluir els logotips originals de cada mitjà.
La decisió arriba després de setmanes de malestar intern i d’un manifest signat per més de 700 treballadors i extreballadors que demanaven conservar els noms històrics de les marques públiques.
Recuperació de la identitat visual
Segons ha avançat Comunicació 21, els professionals tornaran a signar amb la fórmula habitual: nom, cadena i localització.
Desapareix així la signatura única 3CatInfo que s’havia implantat recentment per unificar la presència informativa de televisió i ràdio.
També es recuperarà la funda del micròfon amb el logotip de TV3 o Catalunya Ràdio, que conviurà amb la nova identitat visual de 3CatInfo, marca que substitueix els antics canals 3/24 i Catalunya Informació.
Segons fonts de la direcció, l’objectiu és “preservar el reconeixement de les marques de proximitat mantenint una coherència informativa dins de 3Cat”.
El Consell Professional vol aclariments
El Consell Professional de TV3 ha celebrat la decisió, però adverteix que encara cal “concretar com es farà efectiva aquesta convivència”.
En un comunicat intern, el Consell demana saber com s’identificaran les exclusives i les fonts pròpies, així com el tractament de les acreditacions professionals en esdeveniments i rodes de premsa. “El retorn de les marques TV3 i Catalunya Ràdio és una bona notícia, però necessitem saber com es reflectirà en el treball diari i la relació amb les fonts”, assenyalen.
Manifest amb més de 700 firmes
La pressió interna ha estat clau. El manifest impulsat des de les redaccions ha rebut el suport de més de 700 signatures entre personal en actiu i extreballadors.
Entre els signants hi ha figures reconegudes com Esteve Soler, Montse Armengou, Josep Capella, Núria Bacardit, així com noms històrics com Arcadi Alibés o Imma Pedemonte.
El text defensa que “TV3 i Catalunya Ràdio continuen sent marques conegudes i de prestigi, d’indiscutible referència informativa, encara que ara siguin dins del paraigua de 3Cat.”
Assemblea extraordinària i debat intern
Els comitès d’empresa de les dues cadenes han convocat una assemblea extraordinària per explicar el resultat de la reunió amb la direcció de la CCMA i valorar una consulta a les plantilles sobre la gestió de marques.
Diversos treballadors han reclamat més diàleg i transparència. “No és un debat només estètic, sinó sobre la identitat i la credibilitat dels mitjans públics”, va declarar un periodista de TV3.
Qüestió de confiança i identitat
La polèmica s’emmarca en el procés de reorganització i digitalització dels mitjans públics sota el projecte 3Cat, que integra continguts televisius, radiofònics i digitals.
La direcció defensa que el canvi respon a criteris de modernització, però molts professionals consideren que la fortalesa de TV3 i Catalunya Ràdio rau en la seva identitat i la confiança de l’audiència.
Mirant al futur
Amb la rectificació, la CCMA busca rebaixar tensions internes i restablir ponts amb les redaccions, però queden preguntes per resoldre:
- Com conviuran les marques TV3, Catalunya Ràdio i 3CatInfo?
- Quin paper tindran els professionals en la definició final del model de marca?
- Quin impacte tindrà en la percepció del públic i en la imatge institucional?
Per ara, la majoria de veus coincideixen que és “un pas en la bona direcció”, però que la credibilitat dels mitjans públics dependrà de com la direcció gestioni el procés i respecti la identitat històrica de les seves marques.