Reus

Conservació

Creen una còpia en 3D dels Gegants de Reus per poder-los reproduir en cas d'accident

Ha estat el torn dels gegants Japonesos i Negres. L'arxiu digital permetria que es poguessin copiar de manera exacta en cas de patir qualsevol dany

Escaneig en 3D de la geganta Japonesa, sense perruca ni vestimenta.

Escaneig en 3D de la geganta Japonesa, sense perruca ni vestimenta.Ajuntament de Reus

Creado:

Actualizado:

Els gegants Japonesos i Negres de Reus, obra de Ramon Ferran i estrenats el 1956 i 1989, respectivament, han estat sotmesos a un escaneig 3D per tal d’obtenir un arxiu digital amb el qual es podrien reproduir exactament en cas d’accident. Les parts que s’han escanejat han estat, sobretot, les escultòriques: els bustos (sense les perruques) i les mans.

Són els gegants que faltaven per 'copiar'

L’any 2002 es van realitzar uns motlles de les parelles de gegants bicentenaris (Vitxets, Moros i Indis) per tal de preservar-los en el cas de la necessitat de reconstruir-los. Amb aquests motlles, precisament, va ser possible reproduir el cap de l’Indi, després de l’accident patit a Santa Maria del Mar l’octubre de 2024.

Els gegants Japonesos i Negres no van ser emmotllats en aquell moment, per aquest motiu ara s’ha procedit a l’escaneig d’aquestes figures per tal d’obtenir un arxiu digital.

tracking