Acord gairebé ‘in extremis’ entre Junts i el Partit Socialista per governar a l’Ametlla de Mar. Els seus representants, Eva del Amo i Xavier de la Fuente, es repartiran l’alcaldia per als quatre anys vinents, deixant així fora a Jordi Gaseni, cap de llista d’ERC i candidat més votat en les eleccions, tot i que només per 59 vots més.
L’ajustada diferència entre republicans i Junts va crear la necessitat d’un acord per governar. Finalment, tal com es portava especulant durant dies, l’han assolit Junts, amb 5 regidors, i els socialistes, amb 2, sumant una majoria absoluta de 7 de 13 regidors.
Durant aquesta legislatura, Junts, amb del Amo que es converteix en la primera alcaldessa de la Cala, estarà al capdavant durant els primers 34 mesos. De la Fuente, ho farà els últims 14 i s’ocuparà de les regidories d’Urbanisme, Planificació estratègica, Pesca, Governació, Educació, Cultura, Mitjans informatius, Mobilitat i Infraestructures. La resta d’àrees seran per a Junts.
Segons explica del Amo, el propòsit del nou govern és donar al poble un canvi. «L’Ametlla està encallada i no avança. Aquest canvi era el que tothom esperava. Al final hem arribat a una entesa amb possibilitat de canvi a l’ajuntament i al municipi».
Del Amo, detalla també que el propòsit de l’imminent mandat és «despertar i remoure les entranyes i reduir el deute, però sobretot planificar i evitar problemes que s’han donat en els últims anys. Governar amb coneixement i coherència per avançar. Això només podrà ser canviant la manera de fer política».
Per la seva banda, Jordi Gaseni, alcalde els últims vuit anys, detalla que els hauria agradat ser al govern, però que ara toca vetllar des de l’oposició perquè tiren endavant projectes que van inciar, com l’hotel Bon Repòs o les accions turístiques amb fons europeus.
«No ha estat una sorpresa, han fet una oposició molt ferma. Preteníem buscar un acord amb Junts, ja què enteníem que el poble volia que ens entenguéssim fent un govern fort amb 10 de 13 regidors, però no ha pogut ser» apunta Gaseni. Tot i la situació, el republicà qualifica el mandat com a «positiu. Els problemes són estructurals, i persistiran, el deute que arrosseguem és gran. A la vegada, també hem aconseguit inversions per a actuacions beneficioses».