<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-THKVV39" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Whatsapp Diari de Tarragona

Para seguir toda la actualidad desde Tarragona, únete al Diari
Diari
Comercial
Nota Legal
  • Síguenos en:

L’alcalde d’Ascó defensa la continuïtat de les nuclears

En una trobada de l’Organisme Internacional de l’Energia Atòmica
a Viena, com a vicepresident dels municipis nuclears espanyols

28 mayo 2025 17:53 | Actualizado a 29 mayo 2025 07:00
Se lee en 1 minutos
Participa:
Para guardar el artículo tienes que navegar logueado/a. Puedes iniciar sesión en este enlace.
0
Comparte en:

L’alcalde d’Ascó, Miquel Àngel Ribes, ha defensat la continuïtat de l’energia nuclear a l’Estat espanyol a la Conferència Internacional de l’Organisme Internacional de l’Energia Atòmica (OIEA), que se celebra aquesta setmana a Viena i en la que ha participat com a vicepresident de l’AMAC (Asociación de Municipios en Áreas de Centrales Nucleares y Almacenamiento de Residuos Nucleares).

En el seu parlament, Ribes remarcà que «l’energia nuclear segueix sent essencial avui en dia, és la columna vertebral d’una xarxa elèctrica estable, fiable i lliure d’emissions de carboni». «Sense ella -insistí l’alcalde asconenc- el sistema elèctric seria més volàtil, més car i més contaminant, com s’ha demostrat recentment amb l’apagada. Esperem que les autoritats n’hagin pres nota».

Fons nuclears

Miquel Àngel Ribes va defensar una transició energètica «justa» i que «ha de començar abans del tancament de les centrals nuclears». També va posar en valor la diversificació econòmica i la figura dels Fons de Transició Nuclear a Catalunya, que «ens permeten planificar amb antelació i donar suport a les empreses locals i la innovació», una iniciativa que considera «un llegat que també hem d’agrair al sector nuclear».

L’alcalde, com a vicepresident de l’AMAC, es va adherir a una declaració conjunta dels territoris que acullen aquesta modalitat energètica.

L’esdeveniment ‘Comunitats nuclears i alcaldes en el punt de mira’, organitzat per l’OIEA, serveix com una plataforma única per al diàleg obert i l’intercanvi d’idees entre líders municipals d’arreu del món.

Els alcaldes i els representants de les comunitats hi poden compartir la seua experiència, així com amb els beneficis i desafiaments d’albergar instal·lacions nuclears.

Comentarios
Multimedia Diari