Una mostra on es retrata la conducta humana

Exposició. L’Associació d’Iniciatives Culturals Carles Amill, amb seu a Vinyols i els Arcs, exposa ‘F de fotografia’, que té com a objectiu captar l’ànima de les persones

CRISTINA VALLS

Whatsapp
Elena Padrell amb una fotografia d’un joveníssim Quim Monzó, en el marc de l’exposició ‘F de

Elena Padrell amb una fotografia d’un joveníssim Quim Monzó, en el marc de l’exposició ‘F de

L’Associació d’Iniciatives Culturals Carles Amill, amb seu a Vinyols i els Arcs –avinguda de Catalunya, 2–, exposa la mostra F de fotografia, la qual inclou imatges captades per Gràcia de la Hoz, Emili Argilaguet, Daniel Casanovas i Carles Fargas. L’exposició es podrà visitar durant aquest mes de març els dijous (18h-20h) i els dissabtes (11h-13h). L’estrena d’F de fotografia esdevé una iniciativa que vol tenir continuïtat en el temps pel que fa a les exposicions fotogràfiques.

«La nostra missió com a entitat és preservar i fer difusió de l’obra de Carles Amill, així com projectar les nostres activitats cap a l’exterior. Per aquesta raó, hem volgut que el fil conductor de l’exposició siguin les obres d’artistes vinculats a la trajectòria d’Amill. Vam triar aquests quatre artistes, perquè han sabut captar l’ànima de les persones», explica Elena Padrell en representació de l’entitat. En aquesta primera edició, s’hi poden admirar obres com la de Carles Fargas, amb un gran talent pel retrat. Ho fa palès el d’un joveníssim Quim Monzó, obra que es troba entre la col·lecció expositiva i un altre retrat casual d’un pensatiu Carles Amill. Daniel Casanovas, per la seva banda, presenta un conjunt de peces elaborades tot simulant el grafit. «Són fotos de gran qualitat, semblen dibuixades a llapis i representen la infantesa, en fa una mena de construcció», assenyala Padrell.

La contribució de l’artista Gràcia de la Hoz, coneguda per immortalitzar les seves natures mortes, ha estat amb retrats interessants i, fins i tot, misteriosos. L’artista Emili Argilaguet, per la seva banda, aporta a F de fotografia la pinzellada multicultural, perquè afegeix a l’exposició uns retrats d’ètnies i paisatges insòlits, tant de la Patagònia com de Nova Zelanda. La mostra compta, també, amb dues imatges de la reputada fotògrafa nord-americana Rosalind Fox Solomon (1930). «És una persona que té molt a explicar, en sap molt de fer retrats a les persones amb la càmera i no podia faltar a l’exposició. És una professional molt activa i una figura femenina pionera en el sector, una especialista que s’ho ha treballat tot molt i s’ha fet un lloc a l’hora de mostrar la conducta humana», afegeix Padrell. Certament, la seva forma de mirar les persones no deixa ningú indiferent. Les seves instantànies tenen un toc d’allò més especial (vegeu la foto de l’esquerra, es tracta d’una noia vestida de núvia en el marc d’un Carnaval a Nova Orleans).

Malgrat no poder ser a l’acte inaugural de l’exposició, Solomon va aportar unes paraules sobre el gran art de la fotografia: «La càmera només és un instrument mecànic. Són la intuïció, el cor i la ment les que fan la fotografia. Coneix-te a tu mateix, xucla de les teves emocions. Llavors des de la part més visceral, connecta amb l’objecte a fotografiar. Acosta’t-hi. Acosta’t-hi».

L’exposició va comptar amb un acte d’estrena d’allò més interactiu, on van participar el dramaturg Francesc Cerro-Ferran i Elena Rubio en el marc d’un acte ‘poeticomusical’. Així doncs, es va recitar un text literari i els assistents van haver de trobar la imatge que havia inspirat el text, tot escoltant també una música triada per ells.

Temas

Comentarios

Lea También