Situació General
Dominarà de l’ambient assolellat, tot i que fins a l’inici del matí circularan bandes de núvols alts i mitjans, més abundants a la meitat est. Tot i això, a partir de mig matí i fins al vespre creixeran algunes nuvolades al Pirineu, Prepirineu, interior del quadrant nord-est, i de forma més aïllada al prelitoral, on quedarà entre mig i molt ennuvolat. Independentment, al llarg del dia de forma transitòria poden afectar alguns estrats baixos a trams de la costa, sobretot a la meitat sud.
Precipitacions
A partir de final del matí s’esperen xàfecs al Pirineu, sobretot al sector oriental que, amb el pas de les hores, també s’estendran a altres punts del Prepirineu i interior del nord-est. Seran d’intensitat entre feble i moderada, i acumularan quantitats de precipitació entre minses i poc abundants. A més, aniran acompanyats de tempesta i, localment, de pedra.
Temperatures
La temperatura mínima serà lleugerament més alta. Per la seva banda, la temperatura màxima es mantindrà semblant o baixarà lleugerament. Es continuaran superant els 37’°C a l’interior de la vall de l’Ebre i a Ponent, i els 30 °C a la resta de l’interior del territori.
Visibilitat
La visibilitat serà bona en general arreu durant tot el dia, si bé a trams de la costa de forma transitòria pot quedar reduïda per bancs de boira locals.
Vent
Vent fluix i de direcció variable fins a mig matí i de nou a la nit. La resta del dia bufarà vent fluix amb cops moderat de component sud i est fluix, al quadrant nord-est i resta del litoral i prelitoral, i de component sud i oest a la resta de l’interior; tot i això, a la tarda hi podrà haver algun cop fort esporàdic a les Terres de l’Ebre i al sud de Ponent.